Lelaki mabuk curi T-55 “Tank”, “serang” bandar kecil di Poland

2485

Kes yang berlaku di sebuah bandar kecil di Poland boleh dianggap ‘perkara pelik’ apabila seorang lelaki berusia 49 tahun mencuri kereta kebal (Tank) T-55 ketika di bawah pengaruh arak dan memandu ke bandar berdekatan.T-55 Tank

Apabila penduduk Pajeczno mendengar bunyi bising dan memandang tingkap mereka, mendapati sebuah kereta kebal yang meluncur di jalan. Jadi mereka menghubungi polis dengan mendakwa bandar itu akan diserang, laporan Daily Mail.

Ketika polis tiba, lelaki itu menghentikan kereta T-55 Tank itu yang berumur 60 tahun. Perkara itu berlaku kerana dipercayai terlalu mabuk.



Sebelum kejadian, lelaki berkenaan ditugaskan untuk mengangkut kereta kebal pada sebuah treler, dan treler itu rosak. Sewaktu sedang dibaiki, lelaki dan rakannya memutuskan untuk mencuba T-55 Tank tersebut, hanya untuk merasanya. Apabila polis tiba, dia telah keluar dari tank tersebut , bersama rakannya . Mereka seolah-olah telah bergilir mencuba tank tersebut.

Mengikut berita semasa, lelaki itu menghadapi hukuman penjara sehingga 8 tahun. Jika dia didakwa dengan mengikut pertuduhan “bahaya langsung bencana di darat, air atau trafik udara,”. Jika dia bernasib baik, dia akan didakwa dengan memandu di bawah pengaruh arak. Di mana dia menerima hukuman maksimum 2 tahun di penjara.

Pajęczno

Pajęczno adalah sebuah bandar di Poland, di Łódź Mazowieckie, kira-kira 40 kilometer di utara Częstochowa. Ia adalah ibu kota Pajęczno County. Penduduk adalah 6,829.Pertama disebutkan dalam sumber sejarah dari 1140. Ia mempunyai hak bandar antara 1276 dan 1870, dan sekali lagi dari tahun 1958.Datuk Bandar semasa adalah Dariusz Tokarski.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here