Lelaki ini beruntung menjadi pemilik Toyota Supra 2020 pertama di dunia

2770

Toyota telah memperkenalkan model terbaru untuk tahun 2020 iaitu Toyota Supra pertama di dunia . Kereta itu telah dibeli seorang jutawan dan menjadikan dirinya lelaki pertama yang membeli jenis Toyota Supra baru itu. 

Lelaki itu dikenali sebagai John Staluppi yang merupakan presiden dan CEO Auto Atlantic Group. Dia dianggap bertuah kerana dia berjaya mendapatkan Toyota Supra 2020 pada acara amal di Jerman baru-baru ini.Toyota Supra 2020

Sudah tentu segala-galanya boleh direalisasikan kerana John Staluppi sanggup membelanjakan jumlah tertinggi dana, iaitu 2.1 juta dolar AS atau sekitar RM8,684,550.00. Harga itu hebat kerana 38 kali lebih besar daripada harga rasmi edisi pelancaran.



Disebutkan dari halaman Autoevolution, John Staluppi sanggup menghabiskan duit yang banyak hanya untuk menunjuk-nunjuk. Tetapi sebaliknya, beliau adalah penderma utama American Heart Association dan Bob Woodruff Foundation seperti tujuan acara itu.

Dia juga bernasib baik untuk mendapatkan kereta Toyota Supra pertama yang membawa cat eksterior khas dengan kombinasi roda hitam jet dan cermin merah. Di samping itu, beliau juga diberi ganjaran dengan kereta tersbut ditandatangani oleh Akio Toyota, presiden Toyota Motor Corporation.

Sekadar perkongsian, Toyota Supra layak dipanggil kenderaan impian. Kereta itu disokong oleh enjin turbocharic 3.0 liter yang mampu mengeluarkan 335 PS dan 365 Nm tork. Bagi keupayaan percepatan, kereta boleh bergerak dari 0-100km / j dalam hanya 4.1 saat.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here