Topi keledar khas Valentino Rossi untuk Misano 2019

1926

MotoGP akan diadakan di litar Misano, Itali pada hujung minggu ini. Seperti biasa, akan muncul topi keledar khas Valentino Rossi yang dicipta khusus untuk suatu perlumbaan. Litar Misano menjadi kampung halaman kepada penunggang Yamaha, Valentino Rossi. Tidak hairanlah, perkampungan Rossi di Tavullia tidak jauh dari tempat untuk ke San Marino MotoGP hujung minggu ini.

Rossi mempamerkan topi keledar khasnya

Seperti pada tahun-tahun sebelumnya, RossiĀ  ketika bertanding di Itali sentiasa memakai topi keledar khas. Tidak hanya di Mugello, di Misano, Rossi juga selalu memakai topi keledar dengan reka bentuk khas. Tidak terkecuali untuk MotoGP San Marino 2019 hujung minggu ini.

Kali ini, topi keledar jenama AGV yang dipakai oleh Rossi direka lebih menarik dan istimewa. Topi keledar ini digunakan dari Sabtu lepas dan akan digunakan dalam acara MotoGP malam ini.



Rossi mula memakai topi keledar khas ini menjelang FP3 semalam. Menurut AGV, reka bentuk ini menggabungkan masakan Itali tempatan dengan dua simbol khas Valentino Rossi, bulan dan matahari.

Simbol matahari digambarkan dengan piadina, makanan khas Itali seperti sandwic. Sedangkan logo bulan digambar dengan gabungan putih, merah dan hijau seperti bendera Itali dalam bentuk tembikai. Di bahagian spoiler terdapat menu Misano ditulis.

Pada bahagian belakang terdapat binatang peliharaan Rossi. Terdapat dua anjing peliharaan Ulysses dan Penelope dan satu kucingnya, Rossano yang memakai baju VR46. Haiwan peliharaan Rossi digambarkan sedang memegang bendera ‘Forza Vale’.

Tidak lupa nombor 58 di bahagian belakang topi keledar. Nombor itu adalah satu bentuk penghormatan bagi Rossi hingga akhir kepada mendiang Marco Simoncelli yang menggunakan angka 58 pada perlumbaan terdahulu.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here