Toyota GR86: Kereta sukan 2.4 liter NA, harga bermula RM295,000

1087

Model ketiga jentera berprestasi UMW Toyota Motor, Toyota GR86 kini dipasarkan untuk pasaran Malaysia yang dijual bermula RM295,000. 

Ia adalah kereta sukan yang dibangunkan daripada pengalaman sukan permotoran antarabangsa TOYOTA GAZOO Racing. 

Memiliki enjin 4 silinder boxer berkapasiti 2.4 liter baharu yang menghasilkan 237 PS pada 7,000 rpm dan 250 Nm pada 3,700 Nm. Ia menggantikan enjin 2.0 liter yang digunakan sebelum ini. 



Enjin beraspirasi semula jadi (NA) memberikan tindak balas pendikit linear dan keupayaan untuk berputar dengan mudah ke rpm tinggi.

Pilihan kotak gear manual atau automatik

Jentera itu mempunyai pilihan transmisi kotak gear manual 6-kelajuan atau transmisi automatik penukar tork 6-kelajuan, yang kedua menampilkan paddel shifter. 

GR86 mempunyai lima kombinasi berbeza antara tetapan VSC dan TRC terdiri daripada sokongan penuh hingga dimatikan sepenuhnya (untuk pemandu berpengalaman).

Untuk memaksimumkan keupayaan pengendalian, GR86 dilengkapi dengan pembezaan gelinciran terhad pada gandar belakang. 

Di dalam kabin Toyota GR86, ia memiliki susun atur yang ringkas dan ergonomik yang memfokuskan pada pemanduan tulen. 

Bagaimanapun, keselesaan tidak dilupakan sama ada, dengan tempat duduk kulit premium dan suede menjadi standard dengan pelarasan manual 6 hala untuk pemandu.

Kesambungan Apple CarPlay dan Android Auto adalah sebahagian daripada sistem infotainmen multimedia yang mempunyai paparan 8 inci. 

Ada tujuh beg udara

Di bahagian pemandu ialah paparan LCD warna TFT 7-inci boleh dikonfigurasikan yang menyediakan semua maklumat tentang operasi kereta. 

Mod Trek, direka bentuk dengan bantuan daripada pemandu profesional TOYOTA GAZOO Racing, menyediakan bacaan masa nyata data penting untuk pemanduan litar.

Aspek keselamatan Toyota GR86 terdiri daripada tujuh beg udara SRS, sistem pra-pelanggaran, amaran keluar lorong, kawalan jelajah (fungsi adaptif untuk varian automatik), dan bantuan suluhan tinggi. 

Galeri Gambar

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here