Toyota Corolla Cross 1.8 GR Sport: Bukan sahaja sporty, tetapi pengendalian juga lebih baik, RM142,000

1236

Selain trak pikap GR Sport, UMW Toyota Motor turut memperkenalkan varian baharu untuk SUV crossover membabitkan Corolla Cross 1.8 GR Sport.

Varian ini adalah yang model import dengan menawarkan penampilan yang lebih sporty pada bahagian luaran dan dalaman, serta rasa pemanduan yang sporty dan pengendalian yang lebih hebat.

Corolla Cross 1.8 GR Sport dibezakan pada bahagian luaran dengan ciri-ciri berikut:

• Pakej 2-ton dengan bahagian luar hitam pada cermin luar, bumbung dan spoiler belakang



• Lampu belakang LED kanta jelas, reka bentuk hiasan bawah bampar belakang eksklusif dan peresap sporty

• Jeriji radiator dengan kemasan hitam dan reka bentuk jaringan untuk kesan berani dan lebih sporty

• Roda aloi jejari berkembar 18 inci dengan reka bentuk eksklusif GR Sport dan kemasan mesin

• 3 pilihan warna luaran – 2-ton Platinum White Pearl, 2-tone Red Mica Metallic dan 2-tone Nebula Blue

Di bahagian dalam Corolla Cross GR Sport adalah ciri eksklusif berikut:

• Dalaman hitam dengan Jahitan Merah pada stereng berbalut kulit, gear berbalut kulit tombol tuil shift dan but, dan penutup tempat duduk kulit

• Logo GR pada butang tekan mula enjin dan timbul pada sandaran kepala tempat duduk hadapan

  • Pelapik dengan reka bentuk GR

Enjin 

Enjin petrol 1.8 liter ZR-FE 1.8 liter 4 silinder Dwi VVT-i serupa dengan varian lain, dengan kuasa maksimum 139 ps pada 6,400 rpm dan tork 172 Nm pada 4,000 rpm dengan transmisi Sequential Shiftmatic (CVT) 7-kelajuan 

Ada juga, pemilihan gear boleh dilakukan secara manual menggunakan mod SPORT yang memberikan pecutan lebih kuat dengan tindak balas anjakan lebih pantas.

Lebih stabil berbanding varian biasa

Untuk meningkatkan lagi prestasi dinamik untuk varian yang lebih sporty ini, Sport ECU digunakan pada stereng kuasa elektrik untuk memberi rasa dan tindak balas stereng. 

Pusat gravitinya lebih rendah selepas menggunakan pada spring dan tupang gegelung suspensi hadapan dan belakang yang ditala khas.

Performance Bar juga turut ditambah untuk ketegaran yang dipertingkatkan untuk meningkatkan pengendalian dengan mengurangkan gulingan badan.

Semua ciri dan peralatan lain untuk Corolla Cross GR Sport adalah serupa dengan Corolla Cross 1.8V. Ini termasuk rel bumbung, pelarasan kuasa 8-hala untuk tempat duduk pemandu dan tempat duduk belakang berbaring, paparan infotainment 9-inci (Android Auto & Apple Carplay Ready) dan Power Back Door dengan Kick Sensor.

Corolla Cross GR Sport juga dilengkapi dengan Toyota Safety Sense 2.0 termaju, 3D Panoramic View Monitor, 7 beg udara SRS. Selain itu, ia dilengkapi  Sistem Telematik Kenderaan.

Ia mula dijual bermula RM142,000.

Galeri Gambar

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here