Pasukan perlumbaan KTM buat persiapan untuk Rali DAKAR

979

Rali Dakar bukan satu perlumbaan setakat berpuas hati. Walaupun 17 kemenangan berturut-turut untuk Pasukan KTM Factory Racing, setiap krew yang terlibat dalam program rali harus teliti membuat persediaan untuk salah satu perlumbaan yang paling sukar dan paling terkenal di dunia.

Countdown telah dimulakan untuk edisi 2019, Peru sebagai tuan rumah dan dengan majoriti 10 peringkat mencabar serta diadakan di kawasan berpasir ini bukanlah mudah.



Pasukan Perlumbaan Kilang Red Bull KTM termasuk tiga juara Dakar; Toby Price (2016), yang baru-baru ini memenangi Kejohanan Dunia Cross-Country Ralli, Sam Sunderland (2017), Matthias Walkner (2018). Mereka akan disertai oleh pelumba muda Red Bull KTM Racing-Luciano Benavides, dan KTM Factory Racing, Laia Sanz pelumba rali wanita terpantas di dunia.

Ia adalah barisan yang pastinya kuat. Pastinya akan dikira pada bulan Januari, ketika mereka memulakan perjalanan untuk salah satu perlumbaan yang paling sukar ini.

Jarak 5,000km dengan menunggang KTM 450 RALLY,tanpa tidur malam, kesukaran navigasi, peringkat maraton dan ujian daya tahan untuk kedua-dua penunggang dan jentera, sesuatu yang diluar jangkaan boleh berlaku.

 

 

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here