Penutup tirai MotoGp 2018 Penuh Dengan Emosi

913

Menjelang pusingan akhir musim 2018 MotoGP, empat wajah akan mengorak langkah dan untuk kali terakhir beraksi bersama pasukan masing-masing pada hujung minggu ini. Menjadikan MotoGP di Valencia adalah MotoGP yang penuh beremosi.

Wajah-wajah tersebut ialah Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) bersara, Alvaro Bautista (Pasukan Angel Nieto) beralih ke WSBK, Johann Zarco (Monster Yamaha MotoGP) bertukar ke pasukan KTM Tech3 dan Jorge Lorenzo (Pasukan Ducati) bertukar ke pasukan Repsol Honda Team . Paling terkesan di antara mereka ialah Dani Pedrosa yang akan bersara dari persada MotoGP sebagai seorang pelumba.



Berkemungkinan ada air mata akan mengalir apabila Pedrosa melintasi garisan untuk kali terakhir di Valencia pada hari Ahad nanti, tetapi mungkin juga ada titisan air mata di Pasukan Angel Nieto untuk Bautista, yang juga akan mengucapkan selamat tinggal kepada MotoGP tahun depan dan beralih ke WorldSBK.

“Saya akan merindui saat ini, dan akan cuba mengakhiri musim ini dan kerjaya MotoGP saya dengan sebaik mungkin serta cuba menikmatinya dengan peminat dan pasukan. ” kata-kata Bautista sebelum meninggalkan MotoGP hujung minggu nanti.

 

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here