Mini cooper Oselli diperkenal sempena ulangtahun ke 60

2076

Berikutan teaser pada  bulan lalu, David Auto Brown Automotive telah mendedahkan edisi Mini Cooper Oselli yang baru, yang berprestasi tinggi dan moden. Dikeluarkan terhad kepada 60 kereta untuk menandakan ulang tahun 60 mini cooper pada tahun ini, Mini Cooper Oseli yang dicipta menghasilkan kerjasama dengan pakar perfileman klasik, Oselli.

Spesifikasi

Di bawah hud hadapan adalah enjin 1,420cc Tahap 3 yang dirika oleh Oselli yang mampu mencipta lebih daripada 100 kuasa kuda, iaitu 40 peratus kuasa lebih daripada Mini yang asal. Kuasa dihantar melalui kotak gear lima kelajuan, sistem ekzos dan pengambilan udara juga telah direka khusus untuk mengatasi keluaran kuasa yang lebih tinggi.



Casis juga dilengkapi dengan suspension enhancements, yang memaparkan adjustable performance dampers. Kit brek spesifikasi perlumbaan termasuk brek cakera diameter besar yang digerakkan oleh empat kaliper omboh di hadapan kereta, dan brek gelang belakang aloi di bahagian belakang. Berbanding dengan model standard, tayar lebih luas dan direka untuk prestasi pada kelajuan tinggi. Selain itu roda 13 inci lebih lebar dan lebih besar diameter berbanding dengan roda standard untuk menampung brek yang lebih besar.

Warna

Cat digunakan pada edisi Mini Cooper Oselli: badan utama diwarnakan dengan cat putih atau kelabu gelap dengan full-length racing stripes dan aksen sisi di Crimson, Royal Blue atau Racing Green. Penutup enjin aloi juga akan dicat untuk memadankan jalur luaran dan dilengkapi dengan plat pembina yang unik. Aksen hitam telah digunakan untuk lengkungan roda, cermin (termasuk cermin dalam) dan pemegang, dan gril jejaring dengan dua sorotan lampu putih menambah tema sporty. Nombor binaan dicat pada gril dan di belakang menunjukkan ciri eksklusif kereta.

Pada ruangan dalam, Mini Cooper Oselli Edition boleh didapati sama ada sebagai dua tempat duduk, atau sebagai kereta empat tempat duduk yang memaparkan warna aksen yang sepadan dengan warna jalur lumba yang dipilih. 

“Prestasi versi baru yang menarik Mini Cooper Oselli ini merupakan satu langkah ke hadapan untuk syarikat kami,” kata David Brown, pengasas syarikat dan CEO. “Kami sangat gembira dapat bekerjasama dengan Oselli dan kerjasama ini menetapkan penanda aras untuk cita-cita kami dalam sektor kereta berprestasi. Kami pasti edisi Oselli ini akan menarik minat pelanggan yang mencari kereta klasik yang cepat, dengan Mini Cooper Oselli terbukti begitu popular dengan platform yang ideal untuk penambahbaikan prestasi.”

 

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here