Lincoln Corsair 2020 diperkenalkan sebagai pengganti MKC

1614

Lincoln baru-baru ini menganjurkan acara sesi pemanduan untuk SUV mewah kompak yaitu Corsair 2020 yang baru di dalam dan sekitar San Francisco, California.

Seperti biasa, pembuat kereta akan mempamerkan galeri gambar yang memaparkan model terkini dengan terperinci. Menggantikan MKC, Corsair 2020 diasaskan daripada Ford Escape yang baru dan ini kelihatan jelas ketika melihat spesifiikasi enjin dan bentuk keseluruhan badannya.



Enjin

Corsair boleh didapati dengan dua janaan kuasa empat silinder turbo. Pilihan standard adalah unit 2.0-liter yang menjadikan 250hp dan 380Nm tork, sementara unit 2.3-liter menjana 295hp dan 420Nm tork adalah pilihan. Kedua-dua enjin ini dikendalikan sebagai standard untuk transmisi automatik 8-kelajuan baru dan boleh mempunyai sistem AWD yang mempunyai disconnect capability.

Lincoln menjanjikan “pengalaman memandu yang mudah dan lincah” terima kasih kepada integral bush suspension belakang. Ia memberikan perjalanan yang lancar dengan secara langsung menyerap impak yang akan dirasakan di kabin. Corsair 2020 juga menawarkan lima mod memandu (Normal, Conserve, Excite, Slippery dan Deep Conditions) yang membolehkan pemandu memili mod yang mereka inginkan.

Ciri dalaman

Bercakap mengenai kabin itu, Lincoln berkata, Corsair 2020 menawarkan lebih banyak ruang di bahagian bawah pada barisan kedua. Kerusi gelongsor second-row yang menawarkan sehingga 6 inci (152 mm) dan pilihan 60/40 fold-flat atau split-bench. Ciri-ciri penambahbaikan praktikal juga termasuk ruang penyimpanan under-floor dan package tray di bahagian belakang, serta tailgate bebas tangan yang tersedia.

Ciri pilihan lain termasuk kerusi 24-cara kebolehlarasan, keupayaan urut dan sokongan lumbar tambahan untuk pemandu dan penumpang depan. Ia juga dilengkapi sistem audio premium 14 speaker yang ditala khas. Selain itu, ditawarkan tiga kombinasi warna dalaman baru: Beyond Blue (biru dan putih terang), Cashew  (tan dan hitam), dan Medium Slate (kelabu dan Ebony).

Teknologi

Pada teknologi bahagian hadapan, Corsair 2020 hadir dengan sut keselamatan Lincoln Co-Pilot360  termasuk Pre-Collision Assist  dengan Automatic Emergency Braking, Pengesan titik buta dengan Cross-Traffic Alert, Lane-Keeping System, Kamera Pandangan Belakang dan Auto High Beam Headlamps . Peningkatan pada Co-Pilot360 Plus boleh, dan begitu juga ciri-ciri seperti Paparan Head-Up, pengecasan tanpawayar, dan Telefon Sebagai A Key.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here