2019 – Idemitsu Asia Talent Cup kembali ke LITAR

1060

Kini tiba masanya Idemitsu Asia Talent Cup 2019 sebelum pertandingan bermula, memberikan ujian kepada penunggang selama dua hari di Litar Antarabangsa Sepang. Pada 9 dan 10 Februari, dimana para penonton akan menyaksikan 14 pelumba rookie baru.

Penunggang rizab Shota Kiuchi dan Harith Zamri dari Malaysia turut hadir. Danial Sharil, yang cedera dalam kemalangan pada akhir musim lalu, tidak akan kembali ke landasan. Pelumba tersebut Malaysia dijangka kembali ke pertengahan musim IATC.

Mengetuai pelumba 2018 yang kembali bersaing musim ini adalah Sho Nishimura. Dia menduduki tempat ketiga keseluruhan tahun lalu dan menjadi pemenang perlumbaan.



Juga pemenang dua kali Takuma Matsuyama. Danial Sharil dianggap ancaman kepada 2 pelumba Jepun tersebut apabila dia kembali dari kecederaan.

Penunggang baru yang kurang berpengalaman tidak akan mensia-siakan peluang dalam masa dua hari untuk cepat membiasakan diri dengan jentera Honda mereka.

Pengalaman latihan di dalam litar sepang merupakan susun atur unik yang mencabar dan meletakkan setiap penunggang merekacipta langkah mereka di perlumbaan kelak. 

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here