Lelaki nekad curi lori, minta wang tebusan untuk kahwin lagi

982

Seorang lelaki dari Pekalongan Kota, Jawa Tengah nekad mencuri lori milik bekas majikannya dengan niat mendapatkan wang tebusan untuk berkahwin lagi.

gambar hiasan

Menurut Kompas.com, lelaki berusia 27 tahun itu meminta wang tebusan sebanyak 200 juta rupiah (kira-kira RM57,952) jika mahu lori berkenaan dikembalikan.

Lebih menakutkan apabila lelaki berkenaan mengancam membvnuh semua ahli keluarga bekas majikannya jika tidak menurut permintaannya.



“Saya perlukan wang untuk berkahwin lagi dan ketika ini tidak mempunyai pekerjaan. Jadi saya terpaksa minta wang tebusan,” katanya ketika memberi keterangan di Balai Polis Pekalongan Kota.

Menurut Timbalan Ketua Polis Bandar Pekalongan, Gangsar Subagyo suspek memanjat pagar bagi memecah masuk kawasan bangunan yang menempatkan lori berkenaan.

wang tebusan lori

“Suspek kemudian masuk ke dalam garaj untuk melarikan kenderaan itu dan mengugut pekerja yang menyaksikannya. Dia kemudian membuka pintu garaj dan melarikan kenderaan milik bekas majikannya,” kata Gangsar Subagyo.

Pekerja terbabit berusaha mencari suspek dan sebelum menemuinya bersama dua individu di Pasar Grosir Setono.

Susulan insiden itu, pekerja yang menjadi saksi tampil membuat laporan kepada anggota polis yang mengawal di laluan tol kemudian menahannya. Jika sabit kesalahan, suspek akan dijatuhi hukuman sembilan tahun penjara.

Jom subscribe telegram Motoqar untuk berita pantas di: https://t.me/motoqar

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here