Lelaki minta bantuan polis kerana rumah jadi tempat parkir

3255

Seorang lelaki terpaksa meminta bantuan polis apabila hadapan rumah keluarganya di Taman Widuri Indah, Senawang, Seremban sering dijadikan tempat parkir kenderaan.

rumah tempat parkir

Menurut Ahmad Tarmizi Mad Salleh, berkata masalah tersebut telah membelenggunya sejak beberapa tahun lalu tanpa ada penyelesaian meskipun telah membuat aduan kepada pihak berwajib.



Akibat tindakan tersebut, seorang pemilik kenderaan dikenakan saman pada Selasa dan kejadian itu turut tular di laman Facebook.

Ahmad Tarmizi berkata, dia sudah puas bersabar dan pernah bergaduh dengan jirannya disebabkan masalah itu.

“Rumah saya ‘end lot’. Jadi orang suka parkir di luar pagar rumah dan keadaan itu menyusahkan saya.

“Macam pagi tadi (Selasa) saya dah tak tahan lagi bila nak keluar rumah tengok ada dua buah kereta parkir. Atas nasihat seorang rakan saya hubungi polis untuk minta bantuan,” katanya.

rumah tempat parkir

Lanjut Ahmad Tarmizi, dalam tempoh setengah jam dua anggota polis bermotosikal datang dan tindakan dilakukan ialah mengesan pemilik kedua-dua kenderaan itu iaitu sebuah Proton Saga dan Perodua Kancil.

Bagaimanapun katanya, hanya pemilik Proton Saga yang berjaya dikesan yang kemudian telah datang mengalihkan keretanya.

“Jadi polis telah mengalihkan kereta Perodua Kancil itu di tempat lain selepas didapati sebelah pintunya tidak berkunci selain bertindak mengeluarkan saman.

“Terima kasih kepada polis yang membantu selesaikan masalah yang membelenggu saya selama ini. Pihak Majlis Bandaraya Seremban (MBS) pun ada datang.

“Saya tidak akan ambil tindakan begini jika mampu selesaikannya dan saya pun bukan mahu aibkan sesiapa,” katanya.

Kata Ahmad Tarmizi, dia bukannya saja-saja membuat laporan kepada polis tetapi masalah orang parkir kereta di depan rumahnya telah menyusahkan dia sekeluarga.

“Saya boleh faham jika ada yang sekadar mahu parkir sekejap. Tapi ini terus jadikan depan rumah saya ini tempat parkir,” katanya.

Jom subscribe telegram Motoqar untuk berita pantas di: https://t.me/motoqar

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here