“Litar Silverstone trek kegemaran saya” – Valentino Rossi

1320

Acara MotoGP 2019 akan disambung semula pada hujung minggu, 23-25 Ogos. Kali ini, perlumbaan akan berlangsung di Litar Silverstone, England.

“Saya suka Silverstone, ini adalah salah satu daripada 5 trek kegemaran saya, saya suka kerana ia adalah litar gaya lama, panjang dan teknikal,” kata Rossi.

Ini sebenarnya tidak dapat dipisahkan daripada rekod manis di Silverstone. Rossi telah mencatatkan podium 4 kali berturut-turut bermula pada 2011.



valentino rossi

Walau bagaimanapun, Rossi menyatakan bahawa cuaca boleh mengubah keadaan perlumbaan. Sebabnya, selekoh kelajuan tinggi memerlukan kestabilan tambahan.

Untuk laju di sini (Silverstone) memerlukan kestabilan. Kami berharap cuaca akan menjadi baik kerana tahun lepas adalah mimpi ngeri, juga untuk penonton, jelas The Doctor.

Ya, pada tahun 2018, siri Silverstone MotoGP terpaksa dibatalkan. Kerana litar dilimpahi dengan hujan lebat dan menyatakan tidak selamat untuk mengadakan perlumbaan.

Pada masa ini, Rossi menduduki tempat ke-5 dengan 103 mata daripada 11 perlumbaan. Dia hanya 1 mata di hadapan rakan sepasukan Yamaha di Monster Energy, Maverick Vinales. Diharapkan beliau dapat memberikan prestasi yang baik pada edisi MotoGP 2019 kali ini.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here