Rahsia Vietnam memiliki kereta nasional dalam masa 2 tahun

3438

Vietnam hanya memerlukan 2 tahun untuk membuat kereta nasional. Berita itu sangat mengejutkan, kerana diketahui bahawa negara itu masih berada dalam usaha menghasilkan karya sendiri. Jadi, ada rahsia bagaimana Vietnam memiliki kereta nasional tersendiri.

Rahsia Vietnam memiliki kereta nasional adalah negara itu telah bekerjasama dengan pakar automotif Eropah untuk bergabung.



Di sebalik pembuatan kereta nasional Vietnam itu, ada satu sumber menyumbang dana di belakangnya. Selain itu, syarikat kumpulan itu cukup dekat dengan lingkungan pemerintahan.

Rupa-rupanya, kereta nasional ini dibangunkan oleh syarikat hartanah terbesar Vietnam, Vingroup Joint Stock Company (Vingroup JSC VIC.HM). Hasilnya, kereta nasional Vietnam bernama Vinfast telah muncul, ditawarkan dalam bentuk sedan dan SUV.

Projek kereta itu memang tidak diklasifikasikan sebagai kereta murah. Vietnam mahu membina kereta nasional pertamanya untuk menunjukkan bahawa negara itu juga mampu membina kereta nasional sendiri.

Harganya tidak murah kerana ia menawarkan kereta yang berkualiti dan berteknologi baru supaya mereka tidak kalah dengan produk yang diimport.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here