Subaru Impreza 22B STi kondisi cun untuk dijual, tapi di UK…

3118

Satu sampel antara model Impreza yang paling ikonik, Subaru Impreza 22B STi kini sedia untuk dijual dari 4 Star Classics di UK.

Subaru mencipta 22B STi untuk meraikan kejuaraan kali ketiga berturut-turut di WRC dan jentera ini menjadi antara paling berharga di kalangan model Impreza yang lain. 



Jentera ini dikuasakan oleh enjin empat-silinder dengan blok binaan tangan, turbo yang besar, omboh diperkukuh, injap ekzos berisi sodium, injap salur masuk baru dan pengubahsuaian lain untuk memerah 276hp dan 363Nm tork.

Walau bagaimanapun, spesifikasi itu hanya semata-mata mematuhi Perjanjian ‘Gentleman’s Agreement’  diantara pengeluar kereta Jepun dan, realitinya, kereta itu lebih berkuasa daripada itu, sehingga dapat mencapai 96km/j di bawah masa 3 saat.

Senarai bahagian prestasi tinggi tidak hanya pada enjin. Sistem brek disertakan dengan cakera besar di semua empat penjuru dengan angkup 4-piston di depan dan 2-piston di bahagian belakang.

Terdapat juga suspensi Bilstein, klac dengan cakera berkembar,  transmisi manual lima-kelajuan dan modul kawalan kunci yang berbeza untuk memastikan jentera ini dapat membelok di selekoh dengan kelajuan yang mengagumkan.

Hanya 400 contoh Impreza 22B STI yang pernah dibina dan contoh ini adalah nombor 196. Ia mempunyai 41,287km pada odometer dan harga yang diminta sebanyak RM535,680, bersamaan lebih dari US$128,000 di Amerika Syarikat. Untuk wang itu, pemiliknya juga akan dapat menikmati bahagian luaran dan dalaman yang menarik. 

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here