Francesco Bagnaia muncul juara MotoGP Virtual Race edisi kedua

1423

MotoGP Virtual race siri kedua telah berlangsung Ahad semalam (12 April 2020) dan acara ini masih dikuasai oleh para pelumba yang mendapat podium di MotoGP Virtual Race siri pertama pada 29 Mac 2020.

MotoGP Virtual race siri kedua

Podium kejuaraan ini masih diduduki oleh Alex Marquez (Repsol Honda), Maverick Vinales (Monster Energy Yamaha MotoGP) dan Francesco Bagnia (Pramac Racing).



Namun, pada perlumbaan online siri kedua ini, Francesco Bagnia telah muncul sebagai juara mengatasi Maverick Vinales yang menduduki tempat kedua dan diikuti oleh Alex Marquez di tempat ketiga.

Nampaknya, seperti yang diramalkan oleh Francesco Bagnaia, jika perlumbaan MotoGP Virtual kedua yang diadakan di Red Bull Ring Austria akan menjadi peluang untuknya memenangi perlumbaan.

Malah, pelumba yang diberi perhatian oleh Francesco Bagnaia memberi saingan yang sangat sengit seperti Maverick Vinales, Alex Marquez, Marc Marquez dan Fabio Quartararo.

Murid dari Valentino Rossi ini juga merasakan gurunya tidak akan menjadi saingan yang sengit dalam perlumbaan MotoGP Virtual race siri kedua ini.

Menurut akaun Twitter miliknya, Francesco Bagnaia meraikan kemenangannya dan berharap saingan sengit perlumbaan MotoGP online yang berlangsung di Red Bull Ring Austria ini akan berlaku di perlumbaan yang sebenar.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here