Bantu perangi Covid-19, Volkswagen AS pinjamkan ribuan kenderaan

982

Volkswagen akan meminjamkan ribuan kenderaan mereka untuk membantu pasukan barisan hadapan di kawasan yang terkena pandemik Covid-19. Bukan itu sahaja, pengeluar kenderaan dari Jerman ini juga akan memberikan dana bantuan.

Covid-19 Volkswagen Volkswagen berkata, kereta yang akan diberi pinjam biasanya sebelum ini digunakan oleh pelanggan yang keretanya kebetulan sudah lama dibaiki di bengkel rasmi. 

“Sepanjang pandemik ini, unit pinjaman dari kami dapat digunakan untuk mengirim makanan ke bank tempatan, membawa topeng muka dan pakaian perubatan, dan mengirimkan barang yang diperlukan kepada mereka yang tidak dapat keluar dari rumah,” kata Volkswagen.
 
Bukan hanya itu, Volkswagen juga berjanji untuk tidak mengenakan bayaran kepada kumpulan atau orang yang membuat permintaan tersebut. Semuanya boleh didapati secara percuma.



“Hanya pekerja dari pusat pengedar yang dibenarkan untuk memandu kenderaan. Syarikat akan menawarkan gaji harian per kenderaan kepada pengedar untuk menampung kos bahan api dan sewa,” kata Volkswagen.
 
Seperti diketahui, Volkswagen mempunyai rangkaian lebih dari 600 pengedar di Amerika Syarikat dan mempunyai pinjaman yang meminjam hampir 7,000 kenderaan. Walaupun begitu, ada sebilangan pengedar yang tutup dan bekerja bekerja dari rumah.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here