Projek kereta sport dari Yamaha kemungkinan akan dihentikan

2286

Pada bulan Oktober tahun lepas, Yamaha telah membuat pengumuman tentang projek kereta mereka dan menyatakan bahawa proses reka bentuk dan pembinaan enjin sedang giat dijalankan.

Malangnya, projek kereta sport dengan dua kerusi tempat duduk yang dikembangkan bersama Sports Ride ini gagal. Projek ini juga digayakan oleh pereka pasukan McLaren Formula 1, Gordon Murray.



Murray telah mencari pasangan untuk memanfaatkan proses pengeluaran gentian karbon iStream dan Yamaha nampaknya berminat. Malangnya, rancangan itu berubah.

Cybertruck Talk dilaporkan telah meningkatkan imej IP EU yang dikemukakan lagi pada tahun 2018, yang menunjukkan apa yang kelihatan sebagai coupe Sports Ride yang lebih sempurna. Terdapat juga beberapa perubahan reka bentuk yang penting.

Perhatikan gril depan yang tertutup dan tanpa kewujudan ruangan ekzos. Apa maksudnya? Kemungkinan jentera ini akan beralih sepenuhnya kepada kenderaan elektrik (EV).

Jentera ini berkemungkinan bukan saingan bagi Tesla Roadster tetapi akan menjadi saingan sengit bagi Porsche 718 Cayman.

Gambar paten ini telah wujud sejak beberapa tahun lalu dan sejak itu Yamaha menyatakan penglibatan mereka dalam proses pembuatan kereta. Mungkinkah projek ini telah mencapai tahap pemfailan paten tetapi kemudian dihentikan? Ia berkemungkinan boleh berlaku.

Gordon Murray juga mendedahkan projek hypercar T.50nya pada bulan Disember lalu, jadi sudah tentu dia akan berpindah ke projek lain.

Gambar yang anda lihat kini tersedia untuk tatapan umum dan, kemungkinan besar, gambar tersebut menunjukkan sesuatu yang mungkin dan tidak akan pernah ada. Perniagaan kereta tidak mudah, satu fakta yang jelas mungkin difahami oleh Yamaha.

Malangnya, konsep yang ditunjukkan sebelumnya dan gambar paten ini mungkin yang terakhir yang pernah kita lihat mengenai projek ini.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here