Cristiano Ronaldo dan pemain Juventus lain cuba Jeep Renegade dan Compass 4xe plug-in hibrid baharu

2056

Setelah secara rasmi diperkenalkan di Eropah, versi 4xe plug-in hibrid (PHEV) dari Jeep Renegade dan Jeep Compass dipandu uji oleh semua pemain Juventus termasuk Cristiano Ronaldo.

Juventus Jeep
Jeep Renegade (kiri) dan Jeep Compass (kanan)

Seperti yang diketahui, Jeep memang merupakan salah satu penaja besar untuk pasukan Juventus.

Berdasarkan video dari Jeep, Giorgio Chiellini, Rodrigo Bentancur, Douglas Costa, dan Blaise Matuidi dilihat menguji SUV Renegade PHEV. Ronaldo bahkan kagum dan mempersoalkan adakah kereta itu benar-benar elektrik?



Renegade dan Compass 4xe masing-masing dikuasakan oleh enjin 4-silinder 1.3 liter yang mampu menghasilkan sehingga 130hp atau 180hp dan 270Nm tork.

Juventus Jeep

Enjin ini digabungkan dengan dua motor elektrik, dimana satu motor yang diletakkan pada bahagian hadapan mampu menghasilkan sehingga 60hp/250Nm. Satu lagi motor telah diletakkan di bahagian belakang. 

Jumlah output sistem ini mampu menghasilkan sehingga 190hp atau 240hp, bergantung pada variannya.

Motor elektrik ini juga disokong oleh bateri 400-volt 11.4 kWh lithium-ion nickel-manganese-cobalt yang diletakkan di bawah tempat duduk barisan kedua.

Jeep® – Juventus | New Jeep® 4xe plug-in hybrid

“Amazing”, “So Funny”, “The Jeep you don’t expect”.Watch Juventus football players drive the new Jeep® 4xe plug-in hybrid and discover their reactions!

Posted by Jeep Europe on Thursday, July 23, 2020

Bateri yang disertakan membolehkan kenderaan ini bergerak menggunakan sepenuhnya tenaga elektrik sejauh 42km. 

Kuasa bateri pada Jeep Renegade dan Compass 4xe PHEV dapat diisi semula sepenuhnya dalam masa kurang dari lima jam apabila menggunakan soket kuasa 2.3kW di rumah.

Namun, apabila menggunakan peranti pengecasan EasyWallbox 7.4kW, isian penuh dapat dicapai dalam masa kurang dari dua jam.

Jom subscribe telegram Motoqar untuk berita pantas di: https://t.me/motoqar

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here