Jeep edisi terhad Grand Cherokee Upland Australia

1399

Jeep telah melancarkan edisi terhad baru Grand Cherokee Down Under, yang digelar sebagai Upland. Sudah ada di pasaran, harga permulaan bagi model baru ini ialah AUD61,458 (RM175,756), tidak termasuk kos on-road.

SUV terbaru ini terhad kepada 44 unit dan setiap satunya datang dalam pilihan dua warna luaran, Bright White dan Diamond Black. Komponen lain yang disertakan adalah termasuk roda 20-inci hitam eksklusif dengan rekabentuk five-spoke dan dikenakan dengan tayar Goodyear All-Terrain Wrangler, trim hitam berkilat dan Blue Desert Sky accents pada lencana Jeep dan lencana Grand Cherokee di sekelilingnya.



Ruangan dalaman edisi Grand Cherokee Upland telah didirikan dengan jahitan aksen Desert Sky Blue pada stereng dan bahagian pemegang tangan pada pintu. Peralatan standard yang lain termasuk sistem navigasi Uconnect 8.4-inci dengan sambungan Apple CarPlay dan Sambungan telefon pintar Android Auto, Monitor titik buta dan Rear Cross Path Detection, manakala single-pane sunroof adalah pilihan yang berharga sekitar RM7000.

SUV Jeep edisi terhad ini dikuasakan oleh enjin diesel turbo V6 3.0 liter yang mengeluarkan 286hp  dan 347Nm tork yang diarahkan ke semua empat roda melalui transmisi automatik lapan kelajuan. Grand Cherokee Upland juga mempunyai akses pemindahan dua kelajuan dengan julat tinggi dan rendah, dan mempunyai kapasiti menunda maksimum yaitu 3,500 kg.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here