Perodua Myvi tiba di Mauritius, RM81,300 termasuk insurans

3197

Perodua Myvi tiba di Mauritius, dengan dua varian baharu itu ditawarkan iaitu 1.3 G AT (RM81,300) dan 1.5 H AT (RM90,140). Harga adalah atas jalan termasuk insurans.

Pengedar tempatan, Raouf Dusmohamud & Co Ltd, telah mempamerkan Perodua Myvi di Defi Media Motor Show yang berlangsung di Swami Vivekananda International Conference Centre pada hujung minggu yang lalu.



Presiden dan COE Perodua, Dato’ Zainal Abidin Ahmad berkata, “Perodua Myvi generasi ketiga ini telah diterima baik di Malaysia dan kami percaya rakyat Mauritius akan tertarik kepada ciri-ciri yang terdapat pada model ini.”

“Perodua berhasrat untuk mengeksport 3,270 kenderaan pada 2019 – peningkatan sebanyak 50% berbanding 2,184 unit tahun lepas. Setakat tahun ini, kami telah menjual lebih 1,600 unit di luar Malaysia.

“Perodua Myvi tiba di Mauritius akan mendekatkan kami kepada sasaran eksport akhir-tahun kami dan secara tidak langsung meningkatkan jenama Perodua di peringkat antarabangsa, memandangkan Mauritius terkenal sebagai destinasi pelancongan yang popular,” katanya.

Perodua Myvi mempunyai kecekapan bahan api melebihi 20 km/l dan memegang penarafan keselamatan penuh ASEAN NCAP lima bintang.

Perodua menawarkan servis percuma sehingga 30,000 km bagi Myvi. Perodua juga memanjangkan tawaran yang sama kepada setiap pembelian model-model Perodua kami yang lain, iaitu Alza, Axia dan Bezza.

Mauritius adalah pasaran eksport ketiga bagi Myvi generasi ketiga selepas Indonesia (di mana ia dijual sebagai Daihatsu Sirion) dan Singapura.

Negara kepulauan yang terletak di Lautan Hindi itu merupakan antara pasaran luar negara Perodua yang paling lama.

Hampir 2,400 kenderaan Perodua telah dijual di sana sejak 1996, termasuk Kancil, Rusa, Kembara, Kenari, Kelisa, Myvi generasi pertama dan kedua, Viva dan kini Alza, Axia dan Bezza.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here