Utama Berita Automotif Jorge Lorenzo sifatkan Honda lebih utamakan Marquez

Jorge Lorenzo sifatkan Honda lebih utamakan Marquez

1056

Pelumba Repsol Honda, Jorge Lorenzo sifatkan pasukan itu lebih utamakan  Marquez berhubung pembangunan jentera bagi saingan musim depan, namun yakin ia mampu memuaskan hati kedua-dua pelumba.

Jorge Lorenzo yang juga tiga kali juara dunia kategori MotoGP terus bergelut dalam saingan musim ini apabila menamatkan Grand Prix (GP) Aragon di Litar Motorland Ahad lalu di kedudukan ke-20.



Jorge Lorenzo sifatkan Honda lebih utamakan Marquez dan di akui tidak mampu untuk mengendalikan jentera RC213V itu sama seperti Marquez ataupun Cal Crutchlow memandangkan dia dapat merasakan jentera berkenaan masih kurang sempurna ketika memasuki selekoh.

 

“Saya bercakap dengan Takeo Yokoyama (Pengarah Teknikal) dan dia memberitahu, jentera kami sememangnya berdepan masalah ketika di selekoh tetapi ianya memiliki kuasa yang lebih ketika memecut dan beri kelebihan kepada Marc.

“Saya sudah melakukan ujian terhadap jentera baharu di Jerez dan saya dapat rasakan sesuatu ‘hilang’ ketika berada di selekoh. Saya beritahu perkara ini kepada jurutera tetapi sudah terlambat untuk mencari penyelesaian,” kata Lorenzo.

Justeru, pelumba Sepanyol berkenaan berharap pasukan itu mampu menyediakan jentera yang sesuai untuk kedua-dua pelumba pada musim depan biarpun kebiasaannya mereka akan mengikut pendapat pelumba yang lebih pantas.

“Saya tahu kebiasaannya setiap pasukan akan menyediakan jentera mengikut gaya tunggangan pelumba terbaik, namun Marc merupakan seorang pelumba yang agresif, jadi jentera itu perlu sebati dengannya. Bagaimanapun, saya harap jentera baharu memberi manfaat kepada kedua-dua pelumba,” ujar­nya.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here