Tular Myvi berada tengah laut, ini terjadi rupanya…

990

Apabila pergi ke laut seharusnya pengunjung sedia maklum dengan keadaan air pasang surut.

Ada di beberapa lokasi mengalami air pasang dan surut dua kali ataupun sekali. Justeru itu, adalah lebih selamat meletakkan kenderaan di lokasi yang jauh dari pantai.

@shhrulnzm_

Once king, always king. Kesian tapi macam kelakar tapi haih kesian jelah 🙂😌 #fyp

♬ original sound – syashasamsudin – 𝓝𝓢𝓢🔐



Jika tidak anda akan mengalami nasib sama seperti mana model King Malaysia ini. Baru-baru ini tular di TikTok apabila sebuah Perodua Myvi putih berada di tengah laut dan video itu mendapat lebih daripada 2 juta tontonan. 

Video yang dimuatnaik @shhrulnzm_ itu menunjukkan Myvi terkandas di tengah Pantai Sentosa, Sekinchan sehingga menimbulkan tanda tanya dalam kalangan netizen bahkan mencuit hati.

Dalam video itu boleh dilihat anggota bomba berlari cuba menyelamatkan hatchback berkenaan dengan menariknya ke daratan.

@shhrulnzm_

Replying to @adam hariz🌊 Masa air surut pantai belakang ni ramai yang cari “siput lala bunga” kat tengah laut sana ( boleh google kalau taktau benda tu ). Then taktau la after cari tu penat nak bawa siput tu naik atas jalan kaki or what, owner kereta bawa la kereta gi tengah laut nak angkut siput tu. So kereta tersangkut la dalam lumpur, ngam ngam air nak pasang 🤣🤣

♬ bunyi asal – Adekkk.bongsu – Adekkk.bongsu

Pada video kedua, pemilik video menjelaskan situasi itu berlaku gara-gara leka mencari siput di laut.

“Masa air surut pantai belakang ni ramai yang cari “siput lala bunga” kat tengah laut sana. Then taktau la after cari tu penat nak bawa siput tu naik atas jalan kaki or what, owner kereta bawala kereta gi tengah laut nak angkut siput tu.

“So kereta tersangkut la dalam lumpur, ngam ngam air nak pasang. Namun nasib tidak menyebelahi mereka, ketika itu air mula pasang dan menyebabkan mereka terkandas di tengah-tengah laut,” jelasnya.

Bahkan, difahamkan dompet pemilik kereta turut hanyut dibawa arus dan tidak dapat diselamatkan.

 

 

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here