Surau dan masjid tutup, rider GrabFood solat di stesen minyak

2660

Setelah penguatkuasaan Perintah Kawalan Pergerakan dilaksanakan supaya rakyat Malaysia duduk di rumah, permintaan pesanan makanan dalam talian sudah semestinya meningkat berkali ganda.

Penghantar makanan seperti platform GrabFood dan Foodpanda terus bekerja keras demi memastikan makanan dipesan selamat dihantar kepada pelanggan sehingga tidak sempat mengisi perut sendiri yang kelaparan.

Terbaru, seorang penunggang GrabFood tidak lupa melaksanakan tanggungjawab sebagai hamba-Nya apabila dilihat menunaikan solat di sebuah stesen minyak.



GrabFood

Perkara itu dikongsi oleh Jaafar Salleh yang memuat naik sebuah posting di laman Facebooknya dengan memuji tindakan lelaki tersebut sempat meluangkan masa bagi mengerjakan ibadah walaupun sibuk mencari rezeki.

Rakaman video berdurasi 27 saat itu memaparkan rider Grab tersebut khusyuk menunaikan solat di atas sejadah bersebelahan dengan motosikal miliknya.

“Alhamdulillah kerja kerja jugak, solat jangan ditinggalkan. Mungkin surau Petronas ditutup, sahabat kita ni sembahyang kat luar je. Tapi aku respek kau bro. Memang terbaik, semoga dimurahkan rezeki,” kata Jaafar.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here