Pencuri terperangkap dalam kereta Tesla yang dikunci dari jarak jauh

703

Selain terkenal dengan kereta elektrik, Tesla juga dilengkapi dengan teknologi baru yang tidak dimiliki oleh banyak pesaing. Salah satunya adalah ciri pengunci jarak jauh.

kereta Tesla

Teknologi ini dapat dikendalikan melalui aplikasi telefon pintar. Ciri ini dapat mengelakkan kecurian atau kehilangan kereta.

Seperti dalam catatan Facebook, Jabatan Polis Barstow, California, pemilik kepada Tesla Model 3 menelefon 911 kerana orang yang tidak dikenali tiba-tiba memasuki kenderaan dan memaksanya keluar.

Menyedari kejadian itu, pemilik dengan cepat keluar dari kenderaan. Namun, pencuri itu melakukan kesalahan besar kerana dia tidak meminta telefon pintar pemilik kereta tersebut.

Pemilik Tesla tersebut terus membuka aplikasi Tesla pada telefon pintar dan kemudian mematikan dan mengunci kereta dari jarak jauh.

***SUBJECT ARRESTED FOR CARJACKING****On May 8, 2020, at approximately 10:20 a.m., officers were dispatched to the 400…

Posted by Barstow Police Department on Tuesday, May 12, 2020

Ketika pegawai polis tiba di tempat kejadian, mereka menemui pencuri yang dikenali sebagai Charles Smith, duduk di tempat pemandu tanpa mengetahui cara melarikan diri.

Pemilik kereta berkenaan dengan senang hati membuka pintu kereta untuk polis menangkap pencuri itu.

Aplikasi telefon Tesla terbukti sebagai aksesori yang sangat berguna. Walau bagaimanapun, aplikasi ini sebenarnya tidak dapat digunakan untuk mengunci seseorang di dalam kereta kerana mereka masih dapat menggunakan kunci manual.

Ya, mengunci dan membuka pintu boleh dilakukan pada telefon pintar, tetapi terlalu berbahaya jika anda tidak memiliki kemampuan untuk membuka kunci secara manual.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here