Hafizh Syahrin diganti pelumba baru?

684

Brad Binder akan membuat kemunculan MotoGPnya pada 2020 ketika menyertai bekas rakan sepasukan Miguel Oliveira di Red Bull KTM Tech3 kerana Hafizh Syahrin akan digugurkan dari pasukan itu.Brad Binder

Juara dunia Moto3 2016 kini bersaing untuk skuad KTM Moto2 dan akan menamatkan kelas utama dari musim depan untuk menyertai Oliveira, rakan sepasukannya di Moto2 pada 2017 dan 2018, sementara Syahrin digugurkan dari pasukan itu selepas dua musim dalam MotoGP .

“Ia adalah peluang yang sangat jarang dan luar biasa untuk saya,” kata Binder. Yang menduduki tempat ketiga keseluruhan dalam kejohanan dunia Moto2 2018. Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada KTM, Red Bull KTM Tech3. Pengurus saya dan keluarga saya untuk membantu saya sampai ke kelas utama dan dapat mencubanya.

“Ia adalah perasaan yang luar biasa sekarang dan impian menjadi kenyataan. Apabila anda dewasa, ini adalah matlamat anda. Untuk berada dalam kelas MotoGP dengan pelumba terbaik di dunia dengan basikal terbaik – jadi ia adalah perasaan gila sekarang.

Brad Binder

“Saat dapat menandatangani Brad Binder untuk projek MotoGP kami adalah momen yang menarik kerana dia telah bersama kami selama lima tahun. Dan sudah menjadi juara dunia kami,” kata Pit Beirer, Pengarah KTM Motorsport. “Kami mempunyai cerita yang kuat dan sambungan dan kami sangat gembira kerana ia berterusan. Sudah jelas kita semua mempunyai cabaran besar di hadapan kita. Dan kita juga merasa bertanggungjawab kepadanya untuk dapat mengekalkan jalan yang baik yang kita ada bersama.

Brad Binder

“Saya pasti dia boleh menambah beberapa perkara yang istimewa kerana dia telah melakukan itu dengan setiap motosikal yang dia berlumba setakat ini. Dan ia akan menjadi tumpuan bukan sahaja untuk kami tetapi untuk semua peminat MotoGP.

Binder akan menjadi Afrika Selatan yang pertama untuk bersaing dalam kelas perlumbaan Grand Prix teratas sejak tahun 2000 setelah mendakwa gelaran dunia pertamanya dengan kemenangan Moto3 pada tahun 2016.

Dengan Syahrin menetapkan untuk meninggalkan pasukan pada akhir 2019, pelumba Malaysia kemungkinan besar akan kembali ke Moto2. Berpotensi dengan Tech3 atau Petronas setelah bersaing dengan pasukan Malaysia di kelas pertengahan antara 2011 dan 2017.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here