Audi perkenal RS 6 Avant dengan 592hp

2475

Jentera berprestasi tinggi adalah keutamaan Audi dan syarikat itu tidak mengecewakan kerana mereka telah melancarkan RS 6 Avant yang baru.

Pengenalan

Setakat meraikan pengenalannya di Frankfurt, 2020 RS 6 Avant mempunyai V8 4.0-liter turbo berkembar yang menghasilkan 592 hp (441 kW / 600 PS) dan tork 590 lb-ft (800 Nm). Ia disambungkan ke transmisi automatik lapan kelajuan yang menghantar kuasa sistem pacuan semua roda.



Kombinasi ini membolehkan kereta memecut 0-100 km/j dalam 3.6 saat, sebelum mencapai kelajuan tertinggi pada kelajuan 155 mph (250 km / j).

Bercakap tentang prestasi, kereta ini dilengkapi dengan suspensi udara adaptif yang menyesuaikan khas dan perbezaan yang menjanjikan untuk “meningkatkan ketangkasan menegak dengan tork membelah secara aktif di antara setiap roda belakang.”

Audi RS 6 Avant

Penggayaan

Pada penggayaan, model ini mengikuti jejak A6 dan S6 Avant. Walau bagaimanapun, terdapat beberapa perubahan yang menunjukkan ini bukan pengilang barangan biasa anda.

Bermula di hadapan, RS 6 mengamalkan jeriji unik yaitu jeriji Singleframe dengan memasukkan sinar hitam gloss yang unik kepada model. Kita juga boleh melihat hud membonjol, ruang pengambilan udara yang besar dan splitter perak.

Gaya yang sporti terus berlanjutan dimana RS 6 Avant mempunyai skirt sisi yang agresif dan spoiler dipasang di lifgate. Terdapat juga roda besar yang disokong oleh sistem brek seramik karbon. Ciri-ciri penting lain termasuk ekzos dwi dan bumper belakang yang unik dengan penyebar bersepadu.

Audi tidak banyak berkata tentang pedalaman, tetapi kabin sebahagian besarnya membawa dari model standard. Akibatnya, pemilik akan menemui cluster instrumen digital 12.3 inci, sistem infotainment 10.1 inci dan paparan 8.6 inci yang lebih rendah.

Walaupun kabin itu dapat dikenali dengan serta-merta, terdapat segelintir sentuhan khusus RS termasuk kerusi sukan berjenama RS dan stereng rata . Kita juga boleh melihat kemasan gentian karbon, pedal aloi dan lencana Quattro merah di papan pemuka.

Audi juga mengesahkan kluster instrumen digital mempunyai paparan spesifik RS yang “memberikan maklumat mengenai tekanan tayar, tork, output kuasa, suhu minyak enjin, tekanan rangsangan, masa pusingan, pengukuran pecutan dan daya g”.

Kita mungkin akan mengetahui lebih lanjut tentang RS 6 Avant di Pameran Motor Frankfurt, tetapi Audi mengesahkan model itu akan ditawarkan di Amerika.

Pengarah urusan Audi Sport GmbH Oliver Hoffmann berkata beliau percaya langkah itu mempunyai “potensi yang besar.”

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here