Lincoln Aviator 2020, pesaing terbaharu BMW X5, Audi Q7

1771

Hampir 9 bulan selepas perasmian perdana di Pameran Auto Los Angeles 2018, Lincoln telah mempamerkan galeri imej terperinci baru Aviator itu.

Model ini akan menjadi satu saingan untuk jenama seperti BMW X5, Mercedes-Benz GLE, Audi Q7, Volvo XC90 dan lain-lain. Ini kerana ,cadangan Lincoln dalam segmen SUV pertengahankan saiz mewah yang kompetitif dilengkapi dengan reka bentuk yang bergaya dan elegan. Bahagian dalaman yang mewah juga padat dengan barang teknologi terkini syarikat.



‘Powering the Aviator standard’ adalah enjin petrol V6 berkembar twin-turbo yang menghasilkan 400 kuasa kuda dan 415 lb-ft 563Nm tork. Ia disambungkan ke transmisi automatik SelectShift 10 kelajuan yang baru, sama ada roda belakang atau sistem pemacu semua roda pilihan.

 

Sekiranya anda mahukan yang terbaru dan terbesar untuk Lincoln SUV anda, maka anda perlu pergi untuk pilihan hibrid. Hybrid menggabungkan V6 twin-turbo 3.0 liter dengan motor elektrik dan pek bateri 13.6 kWh di Grand Touring . Powertrain mempunyai jumlah output 494 kuasa kuda dan 630 pound-feet (854 Nm) tork.

Selain daripada mod memandu biasa, Conserve, Excite, Slippery dan Deep Condition, model Aviator Grand Touring menambah dua fungsi tambahan bernama Preserve EV. Ia berfungsi mengecas semula dan menjimatkan kuasa bateri untuk kegunaan kemudian, dan Pure EV, pengalaman pelepasan.

‘The Aviator’ mempunyai standard gear Lincoln Co-Pilot360 yang termasuk peralatan Pra-Collision Assist dengan brek Kecemasan Automatik. Selain itu, Lane-Keeping System, Pengesanan Spot Buta dengan Cross-Traffic Alert, membalikkan kamera dan rasuk tinggi auto.

Co-Pilot360 Plus adalah pilihan yang menambah Eveningve Steering Assist, Reverse Brake Assist, Adaptive Bending Lighting, Lighting-Dependent Lighting, Active Park Assist dan Control Cruise Adaptive dengan Traffic Jam Assist.

Selain itu, pelanggan mempunyai peralatan lain yang tersedia  seperti Penggantungan Adaptive, Suspensi Adaptif dengan Pratonton Jalan atau Suspensi Air Glide. Selain itu, terdapat juga telefon Sebagai Kunci, Sistem Audio Ultima 3D, Posisi Perfect Position dengan gerakan Aktif dan sebagainya.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here