Porsche Macan Turbo 2019 kembali dengan lebih banyak kuasa

1462

Enjin V6 twin-turbo kehilangan 700cc dalam sesaran, tetapi memperoleh lebihan output sebanyak 30hp. Enjin Porsche Macan Turbo telah ditukar dari V6 twin-turbo kepada V6 berkembar 2.9-liter.

Ini adalah enjin panas yang sama dengan turbo di dalam blok silinder untuk tindak balas pendikit yang lebih baik yang sama ada pada Panamera, Cayenne, dan Audi RS4.



Jadi susunatur enjin yang sama, dan kapasiti lebih kurang setengah liter kurang. Walau bagaimanapun, kuasa telah naik dari 400bhp hingga 434bhp. Jadi, 0-100km/j dilakukan dalam 4.3 saat, iaitu 0.3 saat lebih ceat, dengan sedikit bantuan daripada Launch Control dan pek Sport Chrono pilihan.

Apa standardnya adalah brek yang lebih baik. ‘Lebih baik’ kerana kandungannya adalah rotor keluli yang disalut dengan tungsten karbida yang mengurangkan haus, meningkatkan jarak berhenti dan nampaknya mengurangkan debu brek dengan ketara, untuk memastikan aloi mewah anda kelihatan menarik.

Jika ada peminat tegar Macan, mereka juga boleh melihat versi akhir yang baru dengan melihat sistem pengambilan udara depan yang direka bentuk semula dan spoiler bumbung berganda. Di bahagian dalam, ada tempat duduk elektrik yang boleh dilaraskan, skrin sentuh yang lebih baik (seperti seluruh keluarga Macan yang dikemas kini) dan ruang untuk lima orang, seperti biasa.

Sebagai Porsche SUV peringkat permulaan, Macan Turbo adalah jentera yang paling murah untuk menobatkan diri anda sebagai Porsche ‘turbo’. Ia adalah RM354,800, menjadikannya lebih murah daripada Merc-AMG GLC 63 S. Selain itu, AMG adalah 60bhp kuasa lebih berkuasa, dan menghasilkan bunyi seperti ribut petir.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here