Michelin Pilot Street 2 bersedia untuk jalan raya Asia

2148

MICHELIN bukanlah pilihan automatik untuk tayar apabila ia datang kepada ‘cub’ atau penunggang skuter di Malaysia.

Dipetik dari New Straits Time, Michelin sedang berusaha untuk mengubah persepsi ini dan secara aktif mengejar pasaran pertumbuhan tinggi di Asia. Walaupun Pilot Street telah ada seketika, banyak penunggang harian mempersoalkan kesesuaian gergasi tayar Perancis untuk permukaan jalan di Asia.



Pilot Street 2 terbaru menangani soalan-soalan ini. Pilot Street 2 dibuat di Asia dan direka oleh Pusat Penyelidikan dan Pembangunan Michelin untuk cuaca dan jalan di Asia.

Sebahagian besar cuaca di Asia adalah hujan. Justeru itu, reka bentuk baru disesuaikan untuk menunggang dalam keadaan hujan. Ujian bebas oleh TuV di Fontange, Perancis menunjukkan Pilot Street 2 lebih laju sehingga 4.4saat daripada pesaing terdekat di litar basah 1.2km. Oleh itu slogan tayar: “Selamat bila kering, selamat ketika basah!”

Kejayaan ini dapat dicapai kerana alur lintang tayar depan dan alur sisi yang besar pada bahu dan alur pusat tayar belakang. Ciri-ciri ini mengoptimumkan kebolehan pelepasan air sementara masih menyediakan cengkaman yang baik di jalan-jalan kering.

Michelin tidak menjejaskan perbatuan tayar dalam usaha ini untuk keunggulan hujan dan cengkaman yang tinggi. Jangkakan Pilot Street 2 untuk bertahan lama. Corak bunga juga direka untuk kelihatan baik dan juga berfungsi dengan baik.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here