Skuter elektrik, Ecooter E2R 2019 diperkenalkan

1798

Masa depan adalah di sini. Sekurang-kurangnya, itulah yang disiarkan oleh Ecooter. Syarikat berasal dari Henan, China memperkenalkan siri Ecooter E2R 2019 yang baru kepada rakyat Filipina pada bulan lepas. Skuter elektrik futuristik ini sudah tentu menarik perhatian, tetapi seperti dengan semua teknologi baru, persoalan dalam minda orang ramai adalah: Adakah mereka mempunyai penggunaan di dunia nyata?

Penggayaan

Periksa belakang dan sisi, dan anda akan melihat satu perkara utama yang hilang yaitu ekzos. Tiada enjin, tiada bahan api dan, tiada paip. Di tempat ekzos yang hilang adalah batang plastik, melengkung di sekitar bahagian belakang dari satu sisi ke sisi yang lain.



Sudut dan lengkungan mengimbangi satu sama lain sepanjang skuter, tetapi pelaksanaan pintar mereka muncul di bahagian hadapan. Cermin sisi Mickey Mouse melembutkan kesan sudut yang dipotong oleh garis tajam pada kepala dan isyarat lampu. Alihkan pandangan ke satu sisi dan anda akan melihat hasil tajam, lengkung, dan sudut pada bahagian belakang.

Pelana

Skuter, dengan kerusi mereka yang rendah, telah lama menjadi popular dengan permulaannya. Ketinggian pelana E2R tidak terkecuali pada 29 inci yang boleh diakses oleh orang yang baru belajar dan orang yang lebih pendek. Kusyen tempat duduk agak pejal dan luas. Tetapi dengan beberapa peralihan, ianya mudah untuk pengguna mencari tempat yang selesa dengan tunggangan yang lebih panjang.

Prestasi enjin

Pada bahagian enjin, skuter ini mempunyai motor 4.2kW. Dan bateri litium bernilai pada 64V, 40Ah. Beratnya pula adalah sekitar 14.1kg dan kira-kira saiz enam bateri motosikal 12 volt, disusun tiga tinggi dan dua lebar.

Kerana tidak ada paip ekzos, E2oter E2R ia tidak akan mengeluarkan bunyi yang kuat. Jika kebisingan bukan masalah bagi anda, anda akan selesa dengan motor lembut. Ia membuka anda ke persekitaran sekeliling. Burung berkicau, daun berderak.

Malangnya, tidak semuanya positif. Skuter tidak mempunyai brek regeneratif, jadi anda disediakan dengan dua brek bukan tiga. Di samping itu, E2R, walaupun segar di jalan rata, anda akan merasakan berat untuk skuter ini lalu di jalan yang berbukit, walaupun pendikit dibuka dengan luas. Ini mungkin kerana kepada keluaran kuasa sebanyak 5.6hp atau mungkin hanya bagaimana motornya dikendalikan.

Perjalanan dan pengendalian

Seperti yang disebutkan, bukit adalah benar-benar pertempuran yang sukar untuk E2R. Pada pendakian yang curam dan panjang, kelajuan berada di puncak pada 48kph untuk satu individu dan 22kph untuk dua individu (berat ideal penunggang: 110 kilo).

Oleh sebab itu, Ecooter sesuai digunakan di jalan rata dan lancar dengan kelajuan sehingga 50kph. Motosikal elektrik dan pendikit sensitifnya membolehkan pecutan sangat pantas. Dan mudah untuk mengimbangi lalu lintas yang sesak, terima kasih kepada berat ringan dan pusat graviti yang rendah. Anda mungkin boleh mencapai kelajuan tertinggi 90kph berdasarkan pada pusatnya diriannya.

E2R adalah skuter yang ideal dan sesuai untuk dibawa melintasi bandar. Kawalan bertindak balas terhadap sentuhan cahaya, throttle punchy yang keluar dengan laju, monoshock belakang boleh disesuaikan dengan cepat dengan memutar kacang di pangkalannya. Anda boleh memutar kunci untuk menghidupkan motor dan pergi. Sebaik sahaja anda berada di rumah, angkat bateri dalam dan cajkannya selama tiga hingga lima jam.

Ciri tambahan

Walaupun harga E2R agak murah, ada sejumlah ciri yang sihat membantu anda menjustifikasikan perbelanjaan. Sebagai permulaan, roda 12-roda skuter sudah dilengkapi dengan tayar tanpa tub dan brek cakera. Storan di bawah tempat duduk boleh memuatkan satu bateri, ditambah dengan 10 atau 15 liter beg penuh (kecuali jika anda menambah bateri tambahan). Lampu dihidupkan di sekeliling, dengan butang dash yang bagus yang mengawal kecerahan lampu brek belakang.

Terdapat mod taman (pemotongan kuasa dari pendikit) dan mod sebaliknya (menghindarkan anda daripada salah perhitungan). Perkara terbaik mengenai Ecooter ialah aplikasi Smart Ecooter. Dengan ini anda boleh menyesuaikan warna papan pemuka, mengesan perjalanan atau tekanan tayar, kuasa skuter buka atau mati, boleh dikesan sekiranya berlaku kecurian, memindahkan pemilikan, dan banyak lagi.

Kesimpulan

E2RR E2R 2019 adalah skuter elektrik dengan beban ciri-ciri techy ditambah dengan reka bentuk yang menarik. Ia adalah cara mudah dan senang untuk dikendalikan di sekitar bandar, selain daripada anda tidak perlu membelanjakan wang terlalu banyak . Walau bagaimanapun, ia memerlukan harga yang tinggi untuk inovasinya. 

Spesifikasi: Ecooter E2R 2019

Harga: RM 15,338.00

Bateri: 64V 40Ah
Kuasa: 4.2 kW (5.6 hp)
Tork: 50/165 Nm
Penghantaran: automatik
Ketinggian kerusi: 29 inci
Markah: 17/20

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here