UMWT menggerakkan lebih banyak komuniti

1551

UMW TOYOTA Motor Sdn Bhd (UMWT) bersedia untuk memberi lebih banyak segmen komuniti termasuk kanak-kanak dan pelajar yang berlainan secara beransur-ansur menerusi penyusunan semula program tanggungjawab sosial korporat (CSR).

Selaras dengan inisiatif global Toyota yang bertemakan “Start Your Impossible”, UMWT akan bekerjasama dengan Majlis Paralimpik Malaysia (MPC) untuk membolehkan kanak-kanak lebih berpeluang menyertai sukan. Usaha ini akan bermula dengan run menyenangkan Toyota Outrun, sebuah aktiviti penggalangan dana pada 17 Nov ini di Kota Kemuning, Shah Alam.



Rasa keseronokan ini dirancang untuk menampung 3,000 peserta dan hasil dari acara ini akan disalurkan ke program “Fitness and Exercise with Disabled Disabled” MPC.

UMWT juga melantik juara kebangsaan dan juara paralimpik, Abdul Latif Romly sebagai duta besar untuk kempen ini.

Sementara itu, inisiatif CSR Toyota melalui muzik akan diteruskan melalui Toyota Classics, yang akan membawa pada 29 Okt London Chamber Orchestra. Di bawah tongkat konduktor Christopher Warren Green, kemunculan prestasi yang akan datang ini termasuk nota dari pemain solo Lucienne Ranaudin Vary.

Tiket Toyota Classics berharga RM100, RM150, RM200 dan RM250 akan dijual mulai 10 September 2019 di Pejabat Box DFP atau di https://toyota.com.my/discover/toyota-classics-2019.

Sebahagian daripada hasil dari acara itu akan digunakan untuk memulihkan kawasan bakau di Sulaman, Tuaran dengan bantuan Masyarakat Pemuliharaan Tanah Lembap Sabah, komuniti setempat dan 13,000 pelajar dari sekolah-sekolah dan universiti jiran.

Di samping itu, pelajar dari Fakulti Muzik, Universiti Teknologi MARA akan diberi peluang untuk mengadakan bengkel dengan ahli-ahli orkestra, dengan memberi mereka pendedahan pertunjukan orkestra antarabangsa.

Satu lagi bahagian akan diikuti dengan program jangkauan Universiti Malaysia Pahang yang akan berinteraksi dan meningkatkan minat dalam sains, teknologi, kejuruteraan dan matematik (STEM) di kalangan belia dan komuniti Lanchang.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here