Toyota Land Cruiser Namib ialah model 80-an yang masih dijual hari ini

2633

Sama seperti Mercedes-Benz G-Wagen lama, siri 70 Toyota Land Cruiser telah menjadi kenderaan yang masih bertahan sejak pertengahan tahun 80-an. Ia masih dijual di seluruh pelusuk dunia, termasuk Afrika Selatan, di mana spesifikasi dan penampilannya baru-baru ini telah dipertingkatkan dengan edisi istimewa Namib.

Pergi ke laman web dan anda akan lihat ia di bawah nama Land Cruiser 79 4.9D V8, dengan harga permulaan R893,600 (RM253,989). Harga itu adalah RM35,528 lebih siri model dual-cab 79 biasa.



Jentera ini dikuasakan dengan turbodiesel 4.5-liter, yang menghasilkan 151kW dan 430Nm tork, antara 1,200 dan 3,200 rpm. Rata-rata, ia mengembalikan 11.3 l/100 km dan mengeluarkan 300g/km CO2. Kapasiti muatan dan menunda dikekalkan, dan kenderaan itu juga mempunyai penggantungan yang dinaik taraf dan roda 16 inci, disertakan dengan tayar 265/75 Cooper Discoverer S/T Maxx, berhuruf putih.

Meningkatkan penampilan Land Cruiser yang teguh, Namib, yang boleh didapati dengan warna Sand Beige dan Ivory White, menambah lencana khas di luar, serta gril baru dengan huruf Toyota. Ia juga menyediakan bumper depan keluli dengan bar nudge tugas berat yang bersepadu dan lampu tambahan, di samping tayar tambahan berada di belakang, beserta towbar bersepadu.

Di bahagian dalamnya, kerusi telah dibalut dengan kanvas berwarna grey yang disertakan dengan logo Namib bersulam, dan sudutnya mempunyai plat anti-pelindung yang menghalang kerosakan dari masa ke masa. Jalan luar juga disertakan dengan glovebox yang sejuk, konsol bumbung khusus dengan lampu LED, microphone cord hook, petak radio dua arah dan lebih banyak ruang penyimpanan.

Semua versi Land Cruiser 79 D-Cab V8 disertakan dengan sistem infotainment touchscreen dengan navigasi dan bluetooth, tingkap kuasa,  ruang stereng teleskopik,remote central locking, soket kuasa hadapan, ABS dan dua beg udara depan. Mereka juga ditawarkan dengan jaminan 3 tahun / 100,000 km.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here