Model menarik dari Lego, kali ini Chevrolet Corvette C8 2020!

3022

Lego sememangnya menguji iman kita dengan produk-produk automobil dari siri Creator dan Technic mereka. Akhir-akhir ini mereka melancarkan Lego Harley-Davidson Fat Boy, Lego Land-Rover Defender yang admin sangat suka dan terbaharu, Chevrolet Corvette C8 2020.

Chevrolet Corvette mencipta kontroversi dengan posisi enjin tengah mereka buat pertama kali, namun itu isu lain. Sebagai sebuah Corvette, ia tetap menawarkan prestasi tinggi malah lebih baik dari sebelumnya.



Cuma, model yang dibina dengan bata Lego biasa oleh Lasse Deleuran ini bukanlah set Corvette C8 rasmi.

Seperti yang dinyatakan, ini adalah skala Lego 1:20 tetapi ia tidak mempunyai bahagian yang bergerak, kecuali roda. Ia adalah usaha yang patut dipuji, kerana ia dibuat sepenuhnya dari kosong. Ia tidak mempunyai bilangan bahagian yang diisytiharkan, tetapi senarai bahagian itu dikongsi oleh Deleuran di Brick Hub.

Beberapa bahagian dari binaan Corvette C8 2020 ini sukar dicari, seperti yang digunakan untuk lampu depan, tetapi orang ramai di Brick Hub sebaliknya menyarankannya untuk menggunakan bahagian putih . Terdapat juga beberapa bahagian kelabu yang digunakan tetapi anda bebas menggunakan mana-mana warna untuk bahagian ini kerana ia tidak kelihatan dari luar.

Butiran lain yang menarik mengenai Corvette C8 ini adalah ruangan enjin yang boleh dilihat dari luar dengan menggunakan cermin plastik untuk cermin belakang.

Jika anda berminat untuk membina Corvette anda sendiri, terdapat arahan langkah demi langkah di laman web Brick Hub. Anda juga boleh melihat butiran membinanya pada video di bawah.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here