Motosikal elektrik Ducati yang direka oleh pereka Citroen

1410

Generasi motosikal elektrik membuatkan sesetengah jenama pengeluar motosikal bersaing sengit untuk menambat hati para pengguna di seluruh dunia.  Salah satunya dilakukan oleh Romain Gauvin, pereka senior dari Citroen yang mereka motosikal elektrik Ducati yang sangat futuristik.

Oleh kerana reka bentuk yang berbeza, rupa motosikal ini hampir sama dengan kenderaan yang digunakan dalam filem adiwira Batman.



Dari reka bentuk lampu depan, disertakan LED berbentuk rata menjadikannya kelihatan sederhana tetapi elegan.

Lampu depan diapit oleh dua shockbreaker depan dengan model yang berbeza tetapi kelihatan kukuh dan menarik.

Pada bahagian sisi, anda dapat melihat badan motosikal yang disatukan dengan tangki bahan api, tetapi harus diingat, jentera ini adalah sebuah motosikal elektrik. Jadi,bahagian tangki bahan api itu sudah tentu disertakan dengan fungsi yang lain.

Ruangan tangki bahan api digantikan dengan disertakan bateri dan motor penggerak untuk menguasakan motosikal elektrik ini. 

Pada bahagian belakang, motosikal ini menggunakan suspension tunggal dan juga menggunakan mono arm dari Ducati pada umumnya. Kerangka badan motosikal itu menggunakan bahan karbon yang dianggap lebih ringan dan tahan lama.

Tukar kurang unik, tempat duduk motosikal ini seolah-olah terapung di atas mono arm. Tempat duduk itu kelihatan klasik dan berbeza dengan motosikal futuristik. Uniknya, tempat untuk mengecas motosikal elektrik Ducati ini terletak di bahagian bawah tempat duduk.

Walau bagaimanapun, perlu diingatkan bahawa motosikal ini adalah karya imajinatif Romain Gauvin, jadi tidak banyak maklumat yang boleh diterokai dengan lebih lanjut.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here