Porsche 911 GT2 RS yang dipandu uji ini terlibat kemalangan

2650

Sebuah Porsche 911 GT2 RS mengalami kerosakan pada awal bulan lalu hanya beberapa minit selepas dipandu uji. GT2 RS merah itu telah dibawa keluar untuk dipandu uji oleh seorang lelaki di Penarth, Wales ketika kejadian yang tidak diingini itu berlaku.

Tiada rakaman kemalangan yang ada, jadi mustahil untuk mengetahui siapa yang sebenarnya dipersalahkan kerana kemalangan itu. Dilaporkan bahawa tidak kurang daripada lima kereta terlibat dalam insiden itu dan imej menunjukkan bahawa jentera itu  mengalami banyak kerosakan.



Khususnya, kita dapat melihat bahawa Porsche itu merempuh kenderaan lain, menghancurkan bumper depannya dan fender depan sisi penumpang. Ia tidak kelihatan cantik dan sudah tentu tidak murah untuk diperbaiki.

Rakan pemandu, Hywel Williams mendakwa pemandu Porsche itu menegaskan kereta itu mempunyai masalah brek.

Jurucakap dari Polis South Wales berkata pihak berkuasa menghadiri kejadian itu dan dengan cepat memulihkan semua kenderaan yang terlibat. Kemungkinan siasatan masih dijalankan untuk menentukan siapa yang harus dipersalahkan kerana kemalangan itu. Nasib baik, tiada siapa yang cedera.

Ini bukan kemalangan pertama yang melibatkan Porsche 911 GT2 RS dalam beberapa bulan kebelakangan ini. Pada awal Oktober lalu, jentera ini juga mengalami kemalangan dengan sebuah Pagani Huayra BC di litar Monza F1 di Itali. Walau bagaimanapun, kejadian itu tidaklah seteruk kejadian yang berlau di Wales. 

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here