Penyebaran virus Corona, BMW arah pekerja kerja di rumah

2264

Toyota dan Renault kedua-duanya menutup kilang-kilang mereka di China sehingga 10 Februari ini. Tujuan ini untuk mengelakkan penyebaran virus Corona.

Langkah ini diikuti oleh BMW yang akan membuka semula kilang pengeluarannya di Shenyang, China, pada tarikh yang sama.

v1rus Corona



Wakil BMW berkata, keputusan untuk cuti tersebut diberi kepada pekerja di kilang. Sementara pekerja di pejabat dikehendaki bekerja pada 3 Februari, tapi dilakukan dilakukan dari rumah.

Semua pekerja yang bekerja di pejabat dikehendaki menyelesaikan kerja mereka dari rumah. Ini adalah untuk mengurangkan risiko dijangkiti virus pada syarikat dan mengelakkan potensi penyebaran virus semasa menggunakan pengangkutan awam.

Tambahan jadual cuti memberi kesan kepada tiga kilang BMW Group. Tambahan pula, penyebaran virus Corona tidak diketahui berapa lama ia akan berakhir. Maksudnya, terdapat kemungkinan jadual cuti akan dilanjutkan.

Diketahui bahawa terdapat sekitar 18,000 pekerja BMW yang bekerja di Shenyang, China. Ini menunjukkan bahawa BMW Group sedang mengambil langkah besar untuk mencegah virus Corona, memandangkan satu minggu gangguan pada produksi dapat mengakibatkan kerugian.

Selain BMW, Volkswagen juga memutuskan untuk melanjutkan penutupan kilang di China selama seminggu kerana virus Corona. Virus ini adalah faktor yang sangat mempengaruhi ekonomi China dan dunia.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here