Tidak terganggu oleh Coronav1rus, kilang Renault di Wuhan sedia beroperasi lagi

1732

Coronav1rus menyebabkan industri automotif di Wuhan, China lumpuh. Ini kerana, bandar ini merupakan tempat dimana Coronav1rus pertama kali dikesan dan mula menyer4ng manusia.

Coronav1rus

Memiliki kilang di Wuhan, Renault berkata kembali menjalankan proses pengeluaran kenderaan pada 10 Februari. Dikendalikan bersama Dongfeng Group, kilang tersebut terpaksa melanjutkan cuti kerana kawasan itu telah dikuarantin oleh kerajaan tempatan.



Dilaporkan, jurucakap Renault berkata, pembukaan kembali kilang itu perlu dilakukan lapan hari selepas berakhirnya cuti Tahun Baru Cina.

Walau bagaimanapun, tidak ada maklumat tertentu sama ada pengeluar boleh beroperasi secara normal. Ini kerana kerajaan China tidak mengeluarkan kenyataan mengenai pengasingan yang dilakukan di beberapa bandar.

Sebagai tambahan kepada Wuhan, bandar Beijing juga menambah tiga hari cuti, jadi beberapa syarikat dan kilang akan mula beroperasi pada 2 Februari.

Untuk maklumat, Renault menjual hampir 180 ribu kenderaan di China pada tahun lalu, atau kira-kira 5 peratus daripada jualan kereta global mereka.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here