Wanita curi teksi gara-gara pemandu tolak hubungan intim

530

Gara-gara enggan melakukan hubungan intim, seorang wanita bertindak mencuri teksi di Bangkok, Thailand. 

Pegawai Pusat Biro Siasatan (CIB) menahan wanita berkenaan di Jalan Rama II, wilayah Samut Sakhon, Bangkok, Thailand pada 11 November.



Pemandu teksi memfailkan aduan di Balai Polis Thayang, wilayah selatan Phetchaburi selepas penumpang wanita berkenaan mencuri kenderaannya.

Lelaki tersebut berkongsi suspek yang dikenali sebagai Jirat berusia 38 tahun, mengupahnya untuk perjalanan pergi balik dari Bangkok ke Phetchaburi dengan bayaran THB 3,000 (RM392) pada 10 November.

Ketika tiba di sebuah hotel di Phetchaburi, Jirat menyatakan keinginannya melakukan hubungan seks tetapi pemandu teksi itu menolak. Jirat dengan berat hati berputus asa dan meminta menjemputnya keesokkan harinya pada 11 November.

Dalam perjalanan ke Bangkok, pemandu teksi berhenti di stesen minyak untuk menggunakan tandas.

Bagaimanapun, sebaik keluar dia mendapati teksinya hilang dan mengagak sekiranya dia bersetuju tidur bersama Jirat akan mencuri kereta dan barang-barangnya pada malam sebelumnya. 

Pegawai Balai Polis Thayang dengan polis CIB dan Polis Lebuhraya menemui  teksi itu di Jalan Rama II dan berjaya menghalang Jirat lalu membawanya ke balai polis untuk disoal siasat.

Jirat mengaku mencuri teksi tersebut dan menghadapi pertuduhan melarikan harta yang diperoleh melalui curi.

Sabit kesalahan boleh dipenjara sehingga lima tahun, denda sehingga THB100,000 (RM13,077) atau kedua-duanya mengikut Seksyen 357 Undang-undang Jenayah.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here