“Sangat kecewa dengan kesilapan di pit” – Rossi

286

Penunggang Yamaha, Valentino Rossi,sangat kecewa dengan kesilapan di dalam”PIT”.Natijahnya Rossi terpaksa bermula di petak ke-12  di Grand Prix British MotoGP.

“Ini memalukan kerana saya fikir pada pusingan terakhir akan menghasilkan kedudukan di petak ke 5, bermula pada baris kedua, itu keputusan yang baik,namun sebaliknya berlaku.

kecewa

“Malangnya kami membuat kesilapan di dalam “PIT” dan kami kehilangan terlalu banyak masa untuk menukar tayar belakang.”

kecewa

“Strategi itu ok, kami mempunyai tayar yang betul, tetapi kami melakukan kesilapan di “PIT” dan kami sedikit malang. Oleh itu, kita perlu bermula dari baris keempat, ia akan menjadi lebih sukar.”

Maverick Vinales hanya terpantas ke-11, walaupun mengetuai sesi latihan keempat yang berlaku sebahagian besarnya dalam keadaan kering. Sehingga bermandi hujan lebat sebelum sesi ditamatkan.

Valentino Rossi dilahirkan pada 16 Februari 1979 adalah pelumba jalan raya motosikal profesional Itali dan juara Dunia MotoGP berganda. Beliau adalah satu-satunya pelumba dalam sejarah Kejohanan Dunia untuk memenangi Kejohanan Dunia. Dalam empat kelas berbeza: 125cc, 250cc, 500cc dan MotoGP.

Rossi adalah salah seorang pelumba motosikal paling berjaya sepanjang masa, dengan sembilan Kejohanan Dunia Grand Prix dengan namanya – tujuh daripadanya berada di kelas utama.

Selepas menamatkan pengajian pada kelas utama pada tahun 2000, Rossi memenangi Kejuaraan Dunia 500cc dengan Honda pada tahun 2001. Kejohanan Dunia MotoGP (juga dengan Honda) pada tahun 2002 dan 2003 dan meneruskan kejayaannya untuk memenangi kejohanan 2004 dan 2005 gelaran. Selepas meninggalkan Honda untuk menyertai Yamaha.

Komen anda mungkin membantu