Marc Marquez buka suara bahawa adiknya layak ganti Lorenzo

2214

Marc Marquez buka suara tentang calon pengganti kepada Jorge Lorenzo di Repsol Honda. Marquez berkata terdapat dua strategi yang boleh dilakukan, iaitu mencari pelumba yang berpengalaman atau rookie. Membawa seseorang dengan pengalaman lebih atau memberi peluang kepada beberapa pelumba muda. Ini akan menjadi tanda tanya untuk Honda, “kata Marquez.

Pada masa ini terdapat beberapa nama dalam senarai carian Honda. Bermula dari duo LCR Honda, Cal Crutchlow dan Takaaki Nakagami. Selain itu, Johann Zarco, yang kini menggantikan Nakagami juga dalam pemerhatian. Tetapi Crutchlow dan Nakagami sudah pun berada di LCR Honda. Jadi pilihan untuk pelumba yang berpengalaman tertumpu kepada Zarco atau Stefan Bradl yang yang mengintai peluang untuk menghuni kerusi yang telah ditinggalkan Lorenzo.



Untuk kategori para rookie pula, pilihan pelumba sangat ramai. Antara tarikan utama pasukan ini ialah adik kepada Marc Marquez, yaitu Alex Marquez yang tahun ini mengunci gelaran dunia Moto2 di GP Malaysia.

Alex Marquez

Sehubungan dengan Marc Marquez buka suara tentang pengganti Lorenzo, adiknya yaitu Alex Marquez telah menandatangani kontrak baharu dengan Marc VDS. Itulah sebabnya Marquez membuka suaranya jika adiknya mempunyai peluang untuk menjadi rakan seperjuangannya di Repsol Honda.

“Mengenai adik saya sudah tentu dia adalah juara Moto2 dan dia berada dalam senarai” kata Marquez. “Itu bukan keputusan saya, dan saya tidak akan memaksa apa-apa. “Ia adalah satu kejutan kepada semua orang walaupun untuk Honda dan juga untuk pengurus pasukan kami Alberto (Puig) dan semua kakitangan Jepun,” kata Marquez.

 

 

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here