Red Bull KTM -READY TO RACE

1840

Peralihan kepada jentera keluaran negara Austria tidak dinafikan banyak cabaran. Namun itu semua asam garam bagi pelumba. Apa yang penting pelumba yang terpilih bertekad untuk memenuhi cabaran tersebut. Pelumba Pasukan itu antara pelumba musim MotoGP 2019 yang terpaksa bekerja keras.Ini kerana 2 pelumba yang terpilih boleh di katakan masih muda dengan jentera Red Bull KTM.

Ini ulasan dari pengurus dan pelumba yang bakal melonjakkan nama Red Bull KTM. 

Hervé Poncharal – Pengurus Pasukan Red Bull KTM Tech3



Permulaan musim baru sentiasa sesuatu yang sangat menarik, tetapi bagi pasukan itu, 3 tahun ini lebih mendebarkan daripada sebelumnya kerana kami membuka lembaran baru

Kami akan bermula seperti baru, kami mempunyai pengeluar motosikal baru yang bekerja bersama dengan kami dan KTM, terasa seperti kami pasukan yang baru menceburi MotoGP.

Sasaran kami adalah untuk memperlihatkan tahap prestasi mesin KTM RC16 kami dan seluruh pasukan adalah 100% didedikasikan untuk misi ini.

Hafizh Syahrin – Pelumba Red Bull KTM

Saya sangat mengharapkan perlumbaan pertama. Kami mempunyai ujian pra-musim yang sukar, di mana kami cuba menyesuaikan diri dengan motosikal baru langkah demi langkah.

Ia cukup baik dan prestasi bertambah baik dengan motosikal, walaupun kami masih agak lambat. Kami terus berusaha keras, cuba memahami segala-galanya dan pastikan minda segar serta bersedia untuk hari perlumbaan.

Miguel Oliveira – Pelumba Red Bull KTM 

Saya fikir pendekatan untuk perlumbaan MotoGP pertama sentiasa agak mudah, ia adalah untuk melakukan yang terbaik dan cuba untuk melakukan tugas saya seperti biasa, serta membuat pasukan gembira dengan prestasi saya.

Perkara yang paling penting ialah untuk mengumpul pengalaman dalam perlumbaan pertama saya di MotoGP, saya tidak fikir tentang apa-apa keputusan yang spesifik.

Sudah tentu, hasilnya sentiasa penting, kerana ia adalah perlumbaan pertama, saya tidak fokus kepada sesuatu yang belum pasti.

Matlamat saya adalah untuk melakukan dengan baik, saya akan berlumba semaksimanya dan meninggalkan Qatar dengan senyuman.

 

 

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here