Wuling Hong Guang Plus model baharu GM di China

2224

Jenama pembuat kereta Hong Guang mungkin tidak popular di kalangan kebanyakan kita, tetapi dengan lebih dari 4.5 juta kenderaan yang dijual, ia adalah salah satu yang paling popular di China.

Kini, pengeluar kereta itu memperkenalkan Hong Guang Plus. Ia kereta mini yang bertujuan direka secara eksklusif di pasaran tempatan. Dijangka ia akan dijual pada bulan Oktober dengan harga yang masih belum didedahkan.



Dibuat oleh syarikat SAIC-GM-Wuling, jentera ini nerukuran 4,722 mm panjang, 1,840 mm dan 1,810 mm tinggi, dan mempunyai jarak roda berukuran 2,800 mm. Ini menjadikannya produk terbesar dari barisan Hong Guang dan sedikit lebih kecil daripada Honda Odyssey.

Pada bahagian luar, jalur bersudut sport Hong Guang Plus dikatakan telah diilhamkan dari kapal tradisi tradisional Cina. Hadir dengan gril biasa di bahagian depan, bumbung gaya terapung, dan lampu belakang menegak. Pelanggan akan dapat memilih antara empat warna luaran iaitu Polar White, Jet Black, Celestine Blue dan Sterling Silver.

Pada bahagian dalam, pembuat kereta itu telah memilih pendekatan minimalistic, dengan sedikit butang dan sudut lebar paparan untuk sistem infotainment. Ia juga menawarkan balutan kulit, kemasan berkilat dan banyak ruang penyimpanan, serta penghawa dingin, kamera undur, cruise control dan lain-lain lagi.

Jentera ini dikuasakan dari enjin turbo 4-silinder yang mengeluarkan 148hp/108kW dan 245Nm tork antara 2,200 dan 3,900 rpm. Ia dilengkapi dengan transmisi manual enam kelajuan.

GM Hong Guang Plus tidak lama lagi akan dicabar oleh Volkswagen Viloran, satu lagi model baru yang akan diperkenalkan kepada pasaran People’s Republic.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here