KL Bike Week 2019 – Penganjuran kali terakhir?

3215

Penganjur sudah membuat kenyataan 2019 merupakan tahun terakhir bagi acara KL Bike Week. Apakah ini menandakan KL Bike Week akan berkubur?

Acara KL Bike Week yang akan menyambut ulangtahun ke 10 pada tahun ini akan berlangsung di Bandar Malaysia,Jalan Lapangan Terbang Sg Besi. Acara selama dua hari iaitu 20-21 dis nanti.

“The End Of Chapter One”, itu luahan penganjur KL Bike Week, Muhd Idi Iskandar. Jelas di sini KL Bike Week belum pasti akan berakhir pada tahun 2019 atau bakal meneruskan pada tahun berikutnya.



Ini bermaksud setelah 10 tahun acara berlangsung itu adalah ‘Chapter One”. Seandainya di teruskan pada tahun mendatang akan bermula siri baru di dalam “Chapter Two”.

Penganjur bersama barisan penaja 10th Anniversary KL Bike Week 2019

Persoalannya adakah acara yang bermula dari tahun 2008 ini akan muncul lagi di tahun mendatang?

Menurut penganjur yang lebih mesra di panggil Edy, KL Bike Week 2019 akan membuat kelainan dari sebelumnya.

Pertunjukkan Belon Udara Panas, persembahan oleh band Indie serta Pameran dari pelajar UITM Fakulti Seni Lukis dan Seni Reka Teknoloji.

Cabuk Swap Meet di mana peniaga barang antik dan unik akan mepertontonkan hasil mereka. Retro Havoc Gathering Vol.2 juga turut berada sepanjang KL Bike Week 2019.

Antara yang turut hadir semasa Sidang Media 10th Anniversary KL Bike Week

Dijangka sebanyak 400 buah kereta antik dan klasik akan di pamerkan.Seperti biasa pertandingan Motosikal Kustom diadakan merangkumi beberapa kategori.

KL Bike Week kali ini mendapat sepenuh sokongan dari penaja seperti Kementerian Pelancongan dan Kebudayaan Malaysia,Route 77 Harley Davidson, Harley Davidson P.J serta Utama Motor Sdn Bhd.

Lanskarbonas Sdn Bhd, Gobox Concept Sdn Bhd dan Bubble 02 Drinks Sdn Bhd juga antara penaja yang turun padang menyerikan lagi kemeriahan acara 10th Aniversary KL Bike Week.

 

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here