Airbag untuk penunggang motosikal kemungkinan diperkenalkan

1935

Akhir-akhir ini tular di laman media sosial video berdurasi 1.15 saat berkenaan “Airbag” untuk penunggang motosikal.

Airbag Untuk Penunggang Motosikal.

Ini adalah animasi digital paten peranti keselamatan, yang dapat merevolusikan keselamatan penunggang motosikal, menyelamatkan berjuta-juta dari kemalangan dan kematian serius, dan menyakinkan berjuta-juta penunggang baru yang teragak-agak untuk menunggang motosikal kerana keselamatan.



Bagaimana Airbag Penunggang Motosikal Berfungsi?

Sistem beg udara automatik akan terkeluar dan melindungi penunggang dalam kemalangan yang serius.

Ini bermaksud, beg udara hanya disalurkan jika motosikal bergerak pada kelajuan tertentu dan pelbagai gerakan, gyroscopes mengesan penurunan mendadak, pecutan (jika terkena belakang) atau kehilangan keseimbangan yang tidak dapat dibetulkan oleh manusia.

Apakah Gyroscopes?

Gyroscopes berfungsi untuk memberikan kestabilan atau mengekalkan arahan dalam sistem navigasi, juruterbang automatik, dan penstabil.Sebuah peranti yang terdiri daripada roda atau cakera dipasang supaya ia dapat berputar dengan cepat tentang paksi yang sendiri bebas untuk mengubah arah.

Sistem Tali Pinggang Airbag

Sistem tali pinggang yang terdapat pada “Airbag” ini sama seperti yang digunakan oleh juruterbang pesawat pejuang atau penerjun payung. 

Iaitu secara automatik melepaskan diri dalam kemalangan yang tidak cukup teruk. Sistem ini juga menjamin keselamatan penunggang ketika melompat atau terjun dari motosikal akibat pelanggaran.Di mana penunggang akan sentiasa terikat di dalam balutan “Airbag” yang melindungi ketika berlaku kemalangan.

Selain dari itu, ianya juga menyelamatkan penunggang motosikal yang cuba berdiri ketika berlaku hentakan dan motosikal terhenti.

Jaminan keselamatan beg udara yang membalut penunggang merupakan isu yang di titikberatkan oleh pereka “Airbag Penunggang Motosikal”.

Tester berharap ianya menjadi kenyataan demi menyelamatkan nyawa penunggang motosikal.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here