Motosikal Norton Commando 961 Street terhad hanya 50 buah

2890

Norton bersedia untuk membina edisi terhad 50 buah motosikal Norton Commando 961 Street model baru, secara rasmi di kilang Donington Hall.

Norton Commando 961 Street
Norton Commando 961 Street

Diilhamkan dari visi Henry Cole dan rakannya Guy Willison, merupakan imaginasi yang hebat dari platform 961, menggabungkan visi motosikal Norton dengan Commando moden, serta impian 40 tahun Cole untuk membina sempurna Norton.



Street baru diilhamkan, dibina oleh Cole dan Willison, dengan sedikit bantuan dari pakar fabrik. Tetapi selepas bos Norton, Stuart Garner memberikan motosikal dan kelulusannya, ia juga kini menjadi model edisi terhad rasmi.

Tersedia sekarang, masing-masing akan menelan belanja sebanyak £17,950 dengan pengeluaran dijangka bermula pada bulan Disember.

Motosikal dengan penetapan standard Commando Norton Commando 961 Sport MkII, sebelum Cole menetapkan semula dalam kekangan mengekalkan homologinya Euro4. Bermaksud tidak boleh membuat perubahan pada bingkai, kedudukan elektronik, termasuk kapasiti tangki bahan api.

Jadi apa yang berubah?

Walaupun inspirasi Cole dan Willison di awalnya adalah flat-tracker Harley-Davidson XR750, namun Commando 961 Street, setelah siap kelihatan jauh seperti motosikal pada tahun 1970-an. Casis dan enjin adalah asal Commando 961 MkII, tangki minyak, tempat duduk, ekor dan bar semuanya baru.

Ia juga dilengkapi dengan bahagian-bahagian kilang bagi penampilan mewah. Dekorasi paling cantik adalah di bahagian ekor diperbuat dari aluminium, manakala kerusi  diperbuat daripada Alcantara dan dijahit dengan corak berlian. Renthal Fatbars hitam.

  • Commando 961 Street
  • Motosikal Edisi terhad 50 
  • Tangki aluminium dan unit ekor
  • Fork / Mono – Ohlins 
  • Ekzos baru 
  • Renthal Fatbars berteraskan – street bike

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here