2019 KTM 790 Adventure (R) Dan 15 Fakta tentang motosikal

1718

Motoqar pernah mencoretkan tentang kemunculan  model ini di awal bulan ogos dulu. Kini di EICMA 2018, KTM mengesahkan bahawa KTM 790 Adventure dan 790 Adventure R akan menjadi pengeluaran sebagai model 2019.

Berikut adalah fakta-fakta mengenai Adventure dan Adventure KTM 790 2019.



1. Kedua-dua model KTM 790 Adventure dikuasakan oleh enjin DOHC 799cc yang sama yang digunakan pada 790 Duke, tetapi ditala untuk gaya menunggang Adventure. Enjin dengan suntikan bahan api elektronik melalui DKK Dell’Orto dan pendikit 46mm, Klac Slipper PASC; dan Ride-by-Wire.

2. Enjin KTM 790 Adventures disumbat ke dalam bingkai keluli Chromium Molybdenum tiub cahaya. Bingkai cahaya ini menggunakan enjin, yang mengurangkan berat badan dan saiz keseluruhannya.

3. Kedua-dua 790 Adventure terdapat 4 mod iatu Jalan (street), Offroad, Hujan (Rain) dan Rally.

4. Sistem elektronik boleh laras termasuk kawalan daya tarikan, brek enjin, Kawalan selekoh ABS dan ABS luar (hanya roda depan).

5. KTM 790 Adventure 2019 yang standard tiba dengan suspensi hadapan terbuka APEX 43 mm. Sementara  di belakang penyerap kejutan WP APEX dengan preload yang boleh di laras.

6. Perbezaan antara versi Adventure asas dan versi Adventure R adalah suspensi.Versi Adventure R telah dipenuhi dengan fork WP XPLOR 48 mm boleh laras sepenuhnya. Di belakang Adventure R menggunakan kejutan belakang WP XPLOR PDS dengan sistem redaman progresif.

7. Kedua-dua model KTM Adventure menggunakan rim lidi dan bersaiz depan 21 inci dan 18 inci belakang.

8. KTM 790 Adventure dibekalkan cakera brek dwi 320 mm depan dengan 4 omboh piston dipasang secara berkala, dan satu cakera 260mm di belakang.

9. Adventure 790 mempunyai platform yang tipis dengan tangki bahan api yang rendah untuk pusat graviti yang rendah dan pergerakan pelumba yang lebih mudah.

10. Kedua-dua model di lengkapi dengan lampu LED untuk pencahayaan yang lebih efisien.

11. Paparan TFT warna penuh yang boleh ditapis berdasarkan keperluan penunggang. Ia juga secara automatik menyesuaikan diri dengan variasi cahaya persekitaran.

12. Cermin depan tinggi dan kerusi 2 keping boleh laras, manakala model R tiba dengan kerusi satu untuk penyesuaian gerak yang lebih mudah. Pengawal tangan adalah standard pada kedua-dua model.

13. Peralatan pilihan bagi kedua versi ialah quickshifter untuk clutchless up dan downshifts, genggaman (Heater Grip) dipanaskan; tempat duduk yang dipanaskan; dan kawalan pelayaran (Cruise Control).

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here