Jose Mourinho-Anda mungkin tidak boleh bayangkan apakah kereta pertama yang dibelinya

1328

Jose Mourinho adalah seorang jurulatih kelab bola, Manchester United sebelum dipecat selepas kalah dengan Liverpool baru-baru ini.

Beliau tidak hanya berbakat dalam bidang sukan bola sepak serta dunia kontroversi, malah hebat dalam melaksanakan hobinya, mengumpul koleksi kereta.

 
Mourinho memiliki minat terhadap kereta sejak zaman remajanya. Rasa cinta dan minat terhadap kereta dengan cara menonton Rallye Monce Carlo pada setiap Januari.
 
Kereta pertamanya adalah Renault 5 ketika beliau berumur 18 tahun yang diberi oleh ayahnya. Honda Civic pula adalah kereta pertama yang dibeli daripada hasil titik peluhnya sendiri.
 
 
Mourinho turut menerima Ferrari 612 Scaglietti yang berharga pada Febuari 2008 selepas lima bulan selepas beliau dipecat oleh Presiden Kelab Abromovich.
 
Kereta itu adalah 1 darpada 60 keluaran sempena ke-60 tahun supercar jenama Itali. Hadiah itu diberikan sendiri oleh Abromovich. 
 
Sekali lagi, Mourinho menambahkan koleksinya dengan model Aston Martin Rapide yang dibelinya ketika bersama Inter Milan pada 2010.
 
Sehingga hari ini, Mourinho memiliki Jaguar F-Pace, Jaguar XJ, dan Jaguar F-Type
 
 
Sila like page kami motoqar.my untuk mengetahui info automotif tempatan dan global.


APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here