Kalendar kejuaraan Cub Prix Malaysia Petronas musim 2020

1962

Kejuaraan Cub Prix Malaysia PETRONAS akan terus mengukuhkan kerjasama dengan kerajaan negeri serta para pemegang hak dalam usaha untuk mewujudkan lebih banyak kemudahan litar lumba kekal untuk melancarkan penganjuran kejuaraan nasional itu.

Setakat ini, tiga pusingan untuk musim 2020 nanti  bakal dilangsungkan di litar lumba kekal dan ini adalah seiring dengan objektif utama pihak penganjur untuk membantu kemudahan sedia ada, selain menuntut lebih banyak fasiliti perlumbaan diwujudkan pada masa akan datang.



Daripada 10 pusingan yang dijadualkan berlangsung pada musim 2020 nanti, tiga pusingan akan diadakan di litar lumba kekal iaitu di Litar Lumba Tangkak, Johor, Litar Permotoran Kompleks Sukan Negeri Terengganu di Kuala Terengganu dan pusingan penutup musim di Litar Antarabangsa Sepang.

Kalendar Kejuaraan Cub Prix Malaysia PETRONAS musim 2020 akan bermula pada bulan Mac depan dengan Litar Lumba Tangka bakal menjadi venue untuk pusingan pembuka tirai.

Pusingan kedua akan berlangsung di Batu Kawan, Pulau Pinang diikuti Pusingan 3 di Kota Bharu, Kelantan.

Selepas aksi di Kota Bharu, kejuaraan berprestij ini akan berehat seketika bagi menghormati bulan Ramadan dan Syawal. Selepas itu akan diteruskan dengan aksi Pusingan 4 yang akan berlangsung di Pontian, Johor.

Pontian kembali menjadi tuan rumah pada musim 2020 nanti selepas membuat penampilan pertama pada musim 2019 sebagai hos untuk Pusingan 4.

Teluk Intan akan menjadi hos untuk Pusingan 5 diikuti Kangar yang bakal menjadi venue untuk saingan Pusingan 6.

Litar Permotoran Kompleks Sukan Negeri Terengganu yang membuat kemunculan sulung sebagai hos pada musim 2019 akan menjadi tuan rumah untuk Pusingan 7 pada bulan September.

Venue untuk Pusingan 8 masih belum diputuskan buat ketika ini dan ia akan diumumkan kemudian.

Seperti baisa, Jempol, Negeri Sembilan kekal sebagai hos untuk Pusingan 9. Diikuti aksi penutup musim di Litar Antarabangsa Sepang pada bulan November nanti.

 

Berikut kalendar Kejuaraan Cub Prix Malaysia PETRONAS untuk musim 2020:

Pusingan 1 – Litar Lumba Tangkak, Johor (14-15 Mac)

Pusingan 2 – Batu Kawan, Pulau Pinang (28-29 Mac)

Pusingan 3 – Kota Bharu, Kelantan (17-18 April)

Pusingan 4 – Pontian, Johor (13-14 Jun)

Pusingan 5 – Teluk Intan, Perak (11-12 Julai)

Pusingan 6 – Kangar, Perlis (29-30 Ogos)

Pusingan 7 – Kuala Terengganu (11-12 September)

Pusingan 8 – AKAN DITENTUKAN KEMUDIAN (10-11 Oktober)

Pusingan 9 – Jempol, Negeri Sembilan (7-8 November)

Pusingan 10 – Litar Antarabangsa Sepang (21-22 November)

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here