Shuib Sepahtu muat naik gambar bersama Ford Ranger ‘viral’ di laman Instagram

6126

‘Alhamdulillah’, itulah kata-kata yang dapat diluahkan oleh pasangan selebriti, Shuib Sepahtu dan Siti Sarah.

Shuib memuat naik satu gambar dilaman Instagram miliknya bersama dengan sebuah Ford Ranger yang telah tular baru baru ini kerana disyaki disita oleh pihak SPRM berikutan sindiket Macau Scam.



 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Alhamdulillah 🤲🥰 . . . @sitisarahraissuddin @bubblebeemalaysia_hq #14102020 #BubbleBee #FordRanger

A post shared by Shuib Sepahtu (@shuibsepahtu) on

Sebelum ini, tular di media sosial gambar puluhan kenderaan berjenama mewah disita oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). Semua kenderaan tersebut difahamkan berkait rapat dengan kes penggubahan wang haram dan sindiket Macau Scam. 

Antara kenderaan yang disita ialah dari jenama Bentley, Ford, Rolls-Royce, Ferrari, Lamborghini, Porsche, Nissan dan beberapa buah motosikal berkuasa tinggi.

Shuib Sepahtu

Bagaimanapun spekulasi mula timbul apabila warganet mendakwa, ada di antara kenderaan tersebut mirip pacuan empat roda jenis Ford Ranger XLT milik pelawak dan penyampai radio, Shuib Sepahtu.

Kami tidak pasti Ford Ranger milik Shuib ini keluaran tahun berapa, tetapi model Ranger XLT atau Wildtrack dipacu oleh enjin 2.2-liter yang mampu menghasilkan 157hp dan 385Nm tork, atau enjin 2.0-liter dengan 177hp dan 420Nm tork.

Jom subscribe telegram Motoqar untuk berita pantas di: https://t.me/motoqar

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here